English

کره شمالی برای دومین آزمایش موشکی قاره پیما آماده است

کره شمالی که اولین موشک بالستیک قاره پیمای خود را ماه جاری میلادی پرتاب کرد ، براساس گزارش های دریافتی خود را برای دومین پرتاب آماده می کند.

کره شمالی برای دومین آزمایش موشکی قاره پیما آماده است

به گزارش خبرگزاری موج، درپی اولین پرتاب شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا و کره و ژاپن تحریم های تازه ای علیه کره شمالی اعمال کردند و همزمان این کشورها اعلام کرده اند فشارهای اقتصادی را بر کره شمالی افزایش خواهند داد.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی گزارش کرده است که تحلیل های جدید نشان می دهد که کره شمالی احتمالا تا دو هفته دیگر این موشک را پرتاب خواهد کرد.
کره می افزاید که تصاویر ماهواره ای آمریکا تحرکاتی را در اطراف سایت پرتاب موشک های بالستیک در کره شمالی به ثبت رسانده است .
کره جنوبی و آمریکا دو ماه قبل اعلام کردند که کره شمالی در راستای ساخت موشک های بالستیک قاره پیما که قادر به حمل کلاهک هسته ای است ، گام های بلندی برداشته و به فناوری های تازه ای دست یافته است.
همزمان مون جایه این رییس جمهور جدید کره جنوبی یک بار دیگر درخواست خود را برای ازسرگیری گفت و گوها با کره شمالی با تمرکز بر کمک های بشردوستانه تکرار کرده است.
این در شرایطی است که کره شمالی در هفته های گذشته هیچ پاسخی به خواست دولت کره برای شروع گفت و گوها در زمینه های مختلف از جمله در زمینه نظامی نداده و سکوت اختیار کرده است.
وزارت دفاع کره جنوبی امروز در بیانیه ای اعلام کرد که به کره شمالی درخواست شروع گفت وگوهای نظامی در منطقه پانمونجوم داد است تا از شدت تخاصم بین دو کشور کاسته شود اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
این بیانیه می افزاید که ما درخواست خود را از روز دوشنبه این هفته به کره شمالی ارسال کرده ایم که تا امروز جوابی نگرفته ایم .
اگر این گفت و گوها برگزار شود اولین مذاکرات نظامی دو کشور در سه سال گذشته خواهد بود.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی