English

تحلیلگر اسرائیلی:

حماس در جنگ ۵۵ روزه صربه شدیدی به اسرائیل وارد کرد

سرویس بین الملل- جنگ 55 روزه یکی از افتخارات جوانان و مبارزان فلسطینی نوار غزه است که طی آن شماری از نظامیان اشغالگر قدس به هلاکت رسیدند و ضربه شدید به ماشین جنگی صهیونیست ها وارد آمد.

حماس در جنگ 55 روزه صربه شدیدی به اسرائیل وارد کرد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پس از گذشت 3 سال از جنگ 51 روزه در غزه در تابستان سال 2014، میلادی ، بن کسپت از احتمال وقوع جنگی دیگر در این باریکه بین حماس و رژیم صهیونیستی در تابستان سال جاری سخن می گوید.

وی در گفت وگو با المانیتور با اعلام این مطلب افزود:  اوضاع و شرایط حاکم بر نوار غزه قبل از وقوع جنگ 51 روزه در تابستان 2014 به هیچ وجه با شرایط فاجعه بار کنونی در این منطقه قابل مقایسه نیست.

این تحلیلگر اسرائیلی ضمن اشاره به جنگ 51 روزه و دلایل آغاز آن و در نهایت نتیجه این جنگ، تصریح کرد که حماس هرچند در این جنگ متحمل ضربات و خسارت های زیادی شد، اما در مقابل ضربات بسیار سختی را هم به رژیم صهیونیستی وارد کرد و در طول جنگ تمامی شهرهای اسرائیلی را هدف قرار داد و ساکنان تل آویو را وادار به فرار به پناهگاه ها کرد تا جایی که سامانه گنبد آهنین نیز کاری از پیش نبرد.

وی ادامه داد: حماس 51 روز مقاومت کرد و در برابر یکی از قوی ترین ارتش ها در جهان تسلیم نشد و کاری کرد که حریم هوایی فلسطین اشغالی به مدت 48 ساعت به روی هر هواپیمایی بسته شد.

بن کسپت خاطر نشان کرد که 3 سالی که پس از جنگ 51 روزه سپری شده است، آرام ترین سال ها برای فلسطینیان از سال 2000 است که قسام در آن سال شهرهای صهیونیستی را هدف حملات موشکی قرار داد.

 به گفته منابع سیاسی صهیونیستی، وضعیت نوار غزه پس از جنگ نه تنها بهتر نشده، بلکه روز به روز بدتر می شود و عملیات عمران و بازسازی این منطقه به کندی پیش می رود و بحران برق و فاضلاب ها روز به روز بدتر می شود و آب دریا نیز هر لحظه در حال آلوده شدن است.

این در حالی است که یواو مردخای هماهنگ کننده عملیات در اراضی اشغالی فلسطین نیز قبلا هشدار داده بود که وخامت اوضاع انسانی در باریکه غزه ممکن است این منطقه را به سمت جنگی دیگر سوق دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی