English

رئیس جمهوری افغانستان:

طالبان گفت و گو نکند در فهرست تروریستی سازمان ملل گنجانده می شود

رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرد که زمان به نفع گروه طالبان پیش نمی رود و اگر این گروه بر سر گفت وگوهای صلح با دولت حاضر نشود، در فهرست گروه های تروریستی سازمان ملل متحد گنجانده خواهد شد.

طالبان گفت و گو نکند در فهرست تروریستی سازمان ملل گنجانده می شود

به گزارش خبرگزاری موج ، «محمد اشرف غنی» روز یکشنبه در بیستمین نشست «بورد مشترک، نظارت و انسجام» که سفیران کشورهای خارجی نیز در آن حضور داشتند، افزود که گروه طالبان تاکنون حاضر به گفت وگو برای تامین صلح نشده است، اما دیگر زمان به نفع آنان نیست.

رئیس جمهوری افغانستان تائید کرد که نارضایتی های قومی، در این کشور پیچیده و به صورت عمیق محسوس بوده و بخش بزرگی از آن، ناشی از بی توجهی و تبیعض می باشد که از گذشته به جا مانده است.

وی گفت که بزودی یک نشست ملی را برای جلوگیری از «زهر» اختلافات قومی را در کشور راه اندازی و هدایت خواهد کرد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت که احساس نارضایتی به صورت فزاینده ای، شکل قومی به خود گرفته و ما نمی ‌توانیم نابودی پنهانی برخاسته از قطب‌ بندی‌ قومی را دست کم بگیریم.

پاکستان پاسخ مناسب نداده است 

اشرف غنی گفت: دستی را که ما برای صلح دراز کردیم، تاکنون گرفته نشده و درخواست این کشور برای تضمین بی طرفی روابط دولت با دولت، با پاکستان تحقق نیافته است.

وی درباره اصلاحات در دولت نیز گفت که اصلاحات یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است و در صورت عدم اصلاحات جامع، ما صبر شهروندان و حمایت همکاران بین ‌المللی خویش، را از دست خواهیم داد.

اشرف غنی افزود که بر علاوه تطبیق اصلاحات عمده در وزارتخانه‌ های کشور و دفاع، یک بسته‌ اشتغال ‌زایی اضطراری را در کابل به اجرا خواهد گذاشت.

رئیس جمهوری افغانستان در این نشست به طرح راهبردی 4 ساله برای نظامیان افغان اشاره کرد و گفت که نیروهای افغان با عملی شدن این طرح به مدافعان موثر و منحرف ناشدنی مبدل خواهند شد.

وی اضافه کرد که نیروهای افغان بزودی مطابق با شرایط بین المللی به نیروهای حرفه ای در منطقه مبدل خواهند شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه