English

نخست وزیر ترکیه بار دیگر اروپا را هدف انتقاد قرار داد

سرویس بین الملل- در حالی که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در نشست گروه بیست در هامبورگ بسر می برد نخست وزیر این کشور اتحادیه اروپا را هدف انتقاد قرار داد.

نخست وزیر ترکیه بار دیگر اروپا را هدف انتقاد قرار داد

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، بنعلی یلدریم گفت: ترکیه برای حفاظت از حق و حقوق جمهوری ترک قبرس شمالی و برادران مان در این جزیره، تمامی تلاش ها در چارچوب قوانین بین المللی را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تا زمانی سازمان ملل و یا هر سازمان دیگری یک راه حل عادلانه و پایدار در جزیره ارائه دهد، ما به تلاش های سازنده خود ادامه خواهیم داد. 

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری افزود: از خدا می خواهم مصیبتی مانند 15 ژوئن سال گذشته را نصیب ما نکند. اگر کسانی بخواهند اتفاقی نظیر این در کشورمان را دوباره تکرار کنند با برخودی شدیدتر از آن چه در شب 15 جولای دیدند مواجه خواهند شد. همه باید از این بابت مطمئن باشند.

بنعلی یلدریم ادامه داد: برای ناکامی کنفرانس قبرس هیئت ترکیه و جمهوری ترک قبرس شمالی هر چه از دست شان برآمد انجام دادند، اما از ابتدا تلاش کردند که نقش سازنده ای داشته باشیم. 

وی در پایان به سازمان ملل و اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای ضامن دیگر نشان دادیم که صادقانه خواهان حل مشکل قبس هستیم، اما رفراندم سال 2004 و عضویت کامل بخش روم نشین قبرس به صورت یک طرفه در اتحادیه اروپا زمینه اختلافات امروز را فراهم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه