English

تقلای دموکرات‌های آمریکا برای عزل ترامپ به دلیل "ناتوانی ذهنی"

سرویس بین الملل- گروهی از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا تلاش داردند با اجرای متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا، دونالد ترامپ را به دلیل "ناتوانی ذهنی" از مقام ریاست جمهوری عزل کنند.

تقلای دموکرات‌های آمریکا برای عزل ترامپ به دلیل "ناتوانی ذهنی"

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جیمی راسکین، از دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا این لایحه را ارائه کرده است. براساس آن باید کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا تشخیص دهد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا توانایی ذهنی برای خدمت در این مقام را دارد یا خیر. طبق متمم بیست و پنجم قانون اساسی آمریکا، رئیس‌جمهوری آمریکا که به لحاظ ذهنی برای انجام وظایفش مناسب نباشد عزل می‌شود.

علاوه بر راسکین، 24 تن از دموکرات‌های دیگر مجلس نمایندگان آمریکا هم این لایحه را امضا کردند. راسکین در توضیح ارائه این لایحه گفته است: اگر به روند مسائلی که از ماه ژانویه روی داده نگاهی بیندازید، متوجه یک واقعیت عجیب و غریب از وقایع و حوادث می‌شوید.

این دموکرات آمریکایی خواستار تشکیل یک کمیته غیرحزبی برای نظارت بر توانایی رئیس‌جمهوری آمریکا شده است و اعضای آن باید از سوی رهبران کنگره‌ تعیین شوند. او تاکید کرد: این کمیته نظارت باید متشکل از چهار روانپزشک، چهار پزشک و سه عضو دیگر که می‌تواند شامل یک رئیس‌جمهور سابق، معاون رئیس‌جمهوری و یا مقام ارشد سابق دولت باشد،‌ تشکیل شود.

جیمی راسکین با بیان اینکه دو جناح سیاسی اصلی در کنگره از او حمایت می‌کنند، تاکید کرده برخی از جمهوری‌خواهان که نامشان اعلام نشده، به صورت ضمنی از این حرکت حمایت کردند. براساس بخش اول متمم مذکور، در صورت فوت، برکناری و یا استعفای رئیس‌جمهوری آمریکا، معاون او به عنوان رئیس‌جمهور جایگزین می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه