English

نگاهی به وضعیت صادارت ترکیه

سرویس بین الملل- براساس گزارش جدید مجمع صادرکنندگان ترکیه (TİM)، میزان صادرات کشور در ژوئن 2017 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته با 1.8 درصد افزایش به 12.7 میلیارد دلار رسید.

نگاهی به وضعیت صادارت ترکیه

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از آناتولی، بر اساس این آمار، صادرات کشور در 12 ماه گذشته با 4.5 درصد افزایش به 147 میلیارد و 329 میلیون دلار رسیده است.

محمد بیوک‌اکشی، رئیس مجمع صادرکنندگان ترکیه طی یک نشست مطبوعاتی با حضور محمد شیمشک، معاون نخست وزیر کشور ضمن اعلام آمار صادرات در ماه ژوئن اظهار داشت: در 5 ماه اول سال صادرات رشد بسیاری داشته است. این رشد در آمار و ارقام نیز قابل مشاهده است.

وی افزود: این افزایش علی رغم اینکه ماه ژوئن سال گذشته 26 روز کاری بوده و امسال به دلیل تعطیلات عید فطر به 24 روز کاری کاهش یافته بود، تحقق یافته است.

پنج کشوری که ترکیه بیشترین میزان صادرات را به آنها داشته است، شامل؛ آلمان با 4.4 درصد، انگلستان با 2.1 درصد ، ایتالیا با 1.8 درصد، ایالات متحده آمریکا با 14.1 درصد و عراق نیز با 4.4 درصد افزایش است.

روسیه نیز با افزایش 89 درصدی میزان صادرات در بین 20 کشور نخست که دارای افزایش صادرات بود٬ جای گرفته است.

به این ترتیب، نرخ افزایش صادرات به روسیه به بالاترین سطح ماهیانه خود در سال 2017 رسیده است. علت افزایش این حجم از صادرات ترکیه به روسیه نیز به دلیل افزایش 5 برابری صادرات میوه و سبزی بوده است. 

خبرگزاری آناتولی اخبار خود از طریق سامانه مدیریت خبر (HAS) برای مشترکین رسانه‌ای ارسال و فقط بخشی از آنها را خلاصه و در وبسایت خود منتشر میکند. بنابراین برای دریافت اخبار کامل ما، لطفا تماس گرفته و مشترک شوید!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه