English

گفت وگوی تلفنی پادشاه عربستان با رئیس جمهوری مصر

«سلمان بن عبد العزیز» پادشاه عربستان با نزدیک شدن به پایان مهلت داده شده به قطر برای اجرای شروط 13 گانه چهار کشور عربی، با «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر تلفنی گفت وگو کرد.

گفت وگوی تلفنی پادشاه عربستان با رئیس جمهوری مصر

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، در حالی که چیزی به پایان مهلت داده شده به قطر برای اجرای درخواست های ارائه شده از سوی کشورهای عربی تحریم کننده دوحه نمانده است،‌ پادشاه عربستان شامگاه چهارشنبه (دیشب) با السیسی رئیس جمهوری مصر تلفنی گفت وگو کرد.
واس گزارش داد که روابط دو جانبه و تقویت مناسبات در زمینه های مختلف از جمله موارد مورد گفت وگو میان دو طرف بود.
این خبرگزاری به جزئیات بیشتر این گفتگو اشاره ای نکرد.
این در حالی است که سفیر امارات در روسیه نیز امروز (پنجشنبه) با اشاره به اینکه مهلت قطر برای پاسخ به شروط کشورهای تحریم کننده اش در شرف پایان است، گفت: دوحه هنوز پاسخی رسمی به ما نداده است.
کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر روز پنجم ژوئن (15 خرداد) با ایراد اتهاماتی به دوحه روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
وزارت خارجه قطر با رد اتهامات وارده به دوحه تاکید کرده که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیمومیت خود بر تصمیمات ملی قطر هستند.
کویت در راستای میانجی گری برای حل این بحران، هفته گذشته فهرستی از خواسته های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر را که حاوی 13 ماده از جمله توقف حمایت از تروریسم، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه 'الجزیره' است به قطر تحویل داد.
اما وزارت خارجه قطر با رد این خواسته ها، آنها را غیر قابل اجرا دانست.
کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مصر، 10 روز برای اجرای خواسته های خود به قطر مهلت داده اند.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه