English

کارمند وزارت امنیت ملی چین مدعی شد

استرالیا از شهروندان چینی جاسوسی و سفارت پکن در کانبرا را شنود می‌کند

سرویس بین الملل - یک کارمند وزارت امنیت ملی چین در گفت‌وگو با روزنامه حکومتی گلوبال تایمز مدعی شد استرالیا از سفارت‌خانه پکن درکانبرا و شهروندان چینی خارج از این کشور جاسوسی می‌کند.

استرالیا از شهروندان چینی جاسوسی و سفارت پکن در کانبرا را شنود می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج ، یک کارمند وزارت امنیت ملی چین در گفت‌وگو با یک رسانه رسمی چینی روز پنج‌شنبه (امروز) استرالیا را متهم به جاسوسی از شهروندان و سفارت‌خانه و سرقت فناوری‌های چینی کرد.

به نوشته گلوبال‌‌تایمز ، یک کارمند امنیت ملی چین در گفت‌وگو با این روزنامه ادعا کرد که آژانس امنیت استرالیا به شکل پنهان اطلاعاتی را از چینی‌های خارج از مرزهای این کشور جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را تشویق به براندازی حکومت چین کرده است.

گلوبال تایمز در ادامه نوشت چینی‌ها از سوی سازمان‌های امنیتی استرالیا مورد آزار و اذیت قرار گرفته و برخی برای جمع‌آوری اطلاعات به چین فرستاده شده‌اند.

این گزارش علاوه بر آن، استرالیا را متهم به دزدی فناوری چینی و نصب دستگاه‌های شنود در سفارت‌خانه چین در کانبرا کرده است.

این کارمند امنیتی چین به گلوبال تایمز گفت، استرالیایی‌ها از چینی‌ها جاسوسی می‌کنند اما بی هیچ دلیل و مدرکی چین را به چنین اقدامی متهم کرده‌اند.

تا کنون هیچ اظهار نظری از سوی دولت استرالیا در این رابطه منتشر نشده است. این مطلب بعد از آن منتشر شد که رسانه‌های استرالیا در گزارشی چین را متهم به مداخله در موسسات استرالیایی کرده بودند.

بعد از انتشار این گزارش رسانه‌های استرالیایی وزارت خارجه چین چنین اتهاماتی را کاملا بی پایه و اساس خواند و توصیه کرد رسانه‌های استرالیا وقت خود را برای چنین داستان‌های بی‌معنا و از روی عناد، تلف نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه