English

بخش قدیمی موصل نیز در آستانه آزادی قرار دارد

نیروهای عراقی در منطقه قدیمی موصل پیشروی کرده و کنترل محله المشاهده، محله البیض و راس الجاده در این منطقه را به دست گرفتند، در عین حال، بخش اطلاع‌رسانی جنگ اعلام کرد،۵۰ درصد از منطقه قدیمی موصل آزاد شده است.

بخش قدیمی موصل نیز در آستانه آزادی قرار دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از از شبکه خبری المیادین، نیروهای عراقی پس از محاصره کامل منطقه قدیمی موصل از چهار محور وارد درگیری‌های شدید با داعش در باب شدید و باب البیض شدند.

آن‌ها بعد از این درگیری‌ها توانستند محله المشاهده و مناطق رأس الجاده و باب البیض را به طور کامل آزاد کنند.

در حال حاضر داعش تنها کنترل پنج محله از منطقه قدیمی موصل را در دست دارد.

به گفته منابع عراقی، داعش از غیرنظامیان در این منطقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و بیشتر تروریست‌های این منطقه خارجی هستند.

همچنین معن السعدی، فرمانده نیروهای دوم نخبه در دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت: عملیات آزادی کامل موصل به چند روز زمان نیاز دارد. نیروهای عراقی از سه محور بخش قدیمی را در دست دارند. نیروهای لشگر ۱۶ ارتش در شمال، نیروهای مبارزه با تروریسم در مرکز و پلیس فدرال در جنوب این منطقه هستند.

وی درباره اوضاع میدانی در منطقه مسجد النوری گفت: تروریست‌های داعش در مناطق السرجخانه، المیدان، رأس القور هستند. مناره الحدباء ویران شده و بخش‌های مسجد شامل سالن‌ها و ساختمان‌های دیگر با خاک یکسان شده است.

السعدی تأکید کرد: ۲۰۰ داعشی در این مناطق هستند. نیروهای عراقی اکنون در یک خط واحد در بخش قدیمی موصل هستند.

رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق نیز گفت که داعش تنها کنترل ۶۰۰ متر از بخش قدیمی موصل را در دست دارد و نیروهای عراقی ۵۰ درصد از مساحت این بخش را آزاد کرده‌اند.

مناطقی که داعش کنترل آن‌ها را در دست دارد شامل منطقه فاروق دوم، حضره الساده و الاحمدیه، رأس الکور، الخاتونیه، عبد خوب، الشهوان، المیدان، باب الجدید و منطقه الساعه، باب الطوب و بازار النجفی، سوق الصغیر، جسر القدیم و السرجخانه.

از سوی دیگر مسوول پهپادهای داعش در موصل به دست نیروهای عراقی کشته شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه