English

یونسکو درباره بیت المقدس و الخلیل همه پرسی برگزار می کند

سرویس بین الملل- نهاد علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد در ماه ژوئیه آینده شاهد رای گیری جدیدی درباره قدس و الخلیل خواهد بود.

یونسکو درباره بیت المقدس و الخلیل همه پرسی برگزار می کند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از خبرگزاری آناتولی، در چهل و  یکمین اجلاس کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو که در فاصله روزهای 2 تا 12 ژوئیه در شهر کراکوف لهستان برگزار خواهد شد، درباره طرح پیشنهادی سابق اردن درباره قدس با عنوان "بخش قدیمی قدس و دیوارهای آن" دوباره رای گیری خواهد شد.

این کمیته همچنین درباره پیشنهادات ارائه شده برای درج آثار جدید در فهرست میراث جهانی یونسکو و حمایت از آثار مندرج در این فهرست که در معرض خطر قرار دارند و برخی مسائل دیگر تصمیم گیری خواهد کرد.

کمیته میراث جهانی متشکل از نمایندگان 21 کشور عضو توافقنامه حمایت از آثار فرهنگی و منابع طبیعی جهانی است که مجمع عمومی کشورهای عضو این کمیته آنها را تعیین می کند.

در این طرح پیشنهادی که شورای اجرایی یونسکو در تاریخ 26 اکتبر 2016 برای اولین بار درباره آن رای گیری کرده است، شهر قدس به عنوان "شهر اشغالی" قلمداد شده و از اسرائیل به عنوان طرف اشغالگر آن خواسته شده است که عملیات های خود در این شهر را متوقف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه