English

وزارت دفاع افغانستان:

روسیه به جای اتهام‌زنی شواهد مستندی از کمک‌رسانی به داعش ارائه کند

سرویس بین الملل- وزارت دفاع افغانستان در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که هیچ شواهدی درباره کمک‌ رسانی بالگردهای ناشناس به داعش وجود ندارد بنابراین روسیه به جای اتهام زنی شواهد ارائه کند.

روسیه به جای اتهام‌زنی شواهد مستندی از کمک‌رسانی به داعش ارائه کند

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در نشست خبری اعلام کرد که روسیه به اطلاعاتی دست یافته که نشان می‌دهد بالگردهای ناشناس افراد و تسلیحات داعش را به منطقه استراتژیک «توره بوره» در ننگرهار منتقل کرده است.

زاخاروا در ادامه از مقامات افغان و فرماندهان آمریکایی و ناتو در افغانستان خواست تا در این مورد به روسیه توضیح دهند.

ژنرال «رادمنش» معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان با رد اظهارات سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرده که تحقیقات حکومت افغانستان نشان می‌دهد حمایت از داعش شایعه است.

وی افزود دولت روسیه نیز ممکن است بر اساس گفته‌های برخی از گروه‌ها و سازمان‌هایی که این شایعات را پخش کرده‌اند، اظهار نظر کرده باشد بنابراین باید مدارک و شواهد خود در این رابطه را به حکومت افغانستان ارائه دهد.

رادمنش تاکید کرد  نیروهای امنیتی افغان برای پاکسازی کامل منطقه توره بوره با گروه داعش در این منطقه در حال درگیری هستند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت: تا جایی که ما می‌دانیم گروه داعش نیز مانند سایر گروه‌های مخالف دولت از آن سوی خط دیورند از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شوند.

وی اظهار داشت : حکومت افغانستان برای نابودی داعش تلاش می‌کند و نیروهای امنیتی افغان در شرق و شمال افغانستان درگیر هستند.

این در حالی است که تعدادی از مقامات عالی رتبه حکومت افغانستان متهم هستند که در همدستی با نیروهای آمریکایی از گروه تروریستی داعش حمایت می‌کنند.

گفته می‌شود از مقامات عالی‌رتبه حکومت افغانستان «حنیف‌اتمر» مشاور امنیت ملی و «فضل‌هادی‌مسلم‌یار» رئیس سنای افغانستان به همکاری با گروه تروریستی داعش در این کشور متهم هستند.

گرچه روسیه قبل از این نیز نیروهای آمریکایی در افغانستان را به حمایت از گروه تروریستی متهم کرده بود اما این نخستین بار است که مقامات افغان نیز زیر سوال برده می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه