English

اپوزیسیون ترکیه دستگاه قضایی را تحت نفوذ اردوغان خواند

سرویس بین الملل- رهبر مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه، رجب طیب اردوغان را به نفوذ در دستگاه قضائی این کشور متهم کرد.

اپوزیسیون ترکیه دستگاه قضایی را تحت نفوذ اردوغان خواند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه خطاب به رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد: اگر ثابت کنم که شما و دولت‌تان بر موسسات حقوقی و دادگاه‌ها نفوذ دارد آیا به عنوان یک انسان صادق و قابل احترام استعفا می‌دهید؟ من هم قول می‌دهم اگر نتوانم این ادعاها را ثابت کنم سیاست را ترک می‌کنم زیرا من نیز انسان صادق و قابل احترامی هستم.

چند روز گذشته اردوغان در یک سخنرانی در آنکارا قلیچداراوغلو را یک "ماشین دروغگویی" توصیف کرد و گفت که همه ترکیه به این مساله پی برده‌اند.

در حال حاضر قلیچداراوغلو در حمایت از یکی از نمایندگان حزبش که به اتهام افشای اسرار محرمانه دولت به ۲۵ سال حبس محکوم شده است در راهپیمایی "عدالت" از آنکارا تا استانبول شرکت کرده است.

وی در ششمین روز راهپیمایی خود با اشاره به اظهارات دولت آنکارا مبنی بر اینکه این راهپیمایی غیرقانونی است گفت: او می‌گوید شما به خاطر بخشش ما می‌توانید در این راهپیمایی شرکت کنید. من فکر می‌کنم که در یک کشور دموکراتیک دارای حقوق برآمده از قانون اساسی زندگی می‌کنم. اگر شما این حقوق را ناشی از بخشندگی خودتان می‌دانید من به شما دیکتاتوری‌شان را یادآوری می‌کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه