English

اعتراض صاحبان رسانه های افغانستان از بنگاه سخن پراکنی انگلیس

سرویس بین الملل - بنگاه سخن پراکنی انگلیس با انتشار اخبار و گزارش هایی در باره حمله تروریستی اخیر به یک مسجد در کابل، اعتراض خبرنگاران و صاحبان رسانه های افغانستان را برانگلیخت.

اعتراض صاحبان رسانه های افغانستان از بنگاه سخن پراکنی انگلیس

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری افغانستان، انجمن روزنامه نگاران  افغانستان، با انتقاد از نحوه اطلاع رسانی «بی بی سی»  در باره حمله تروریستی به مسجدی در کابل، از این رسانه خواست به حرفه اطلاع رسانی متنعهد باشد و از بزرگنمایی اهداف حمله های تروریستی با عناوین مذهبی، که نوعی تفرقه افکنی است خودداری کند. 

چند شب قبل، سه مهاجم انتحاری به مسجد الزهرا در کابل حمله کردند که به گفته وزارت امور کشور ه بر اثر آن حداقل سه غیر نظامی و یک افسر پلیس کشته شدند  و هشت تن دیگر زخمی شدند. 

اما بی بی سی فارسی بجای تمرکز بر مورد حمله قرار گرفتن یک مسجد و البته مکانی غیر نظامی، با ذکر تعلق مسجد به یک مذهب خاص در عنوان و متن خبر تلاش کرده است تا این حس را به مخاطب القاء‌ کند که دلیل حمله مهاجمان نفرت با مذهب مذکور بوده است. 

بنابر این گزارش،  انجمن روزنامه نگاران افغانستان به این باور است که با توجه به سابقه خونین جنگ داخلی در کشور و تشدید مداخله های بیرونی و جنگ نیابتی، اشاره مستقیم به مذهب قربانیان یک حمله تروریستی می تواند به نوعی به جنگ تبلیغاتی و روانی تروریست ها کمک کند و باعث ترویج نفرت پراکنی مذهبی در کشور شود. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه