English

۳۱درصدتیراندازی های جمعی جهان در آمریکا

سرویس بین الملل - تارنمای شبکه سی ان ان به بهانه تیراندازی های اخیر آمریکا و با ارائه تعاریف متفاوتی از تیراندازی جمعی نوشت که گر چه تنها 5 درصد جمعیت جهان در آمریکا زندگی می کنند ولی 31 درصد تیراندازی های جمعی در آن رخ داده است.

31درصدتیراندازی های جمعی جهان در آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج، سی ان ان افزود: دولت آمریکا هرگز تعریف مشخصی برای تیراندازی جمعی ارائه نکرده است و اگر تعریف 'اداره پژوهش کنگره' مد نظر قرار گیرد، تیراندازی جمعی باید سه ویژگی شاملِ چهار نفر یا بیشتر کشته شوند، بی هدف باشد و در یک مکان عمومی رخ دهد، را داشته باشد.

سی ان ان افزود:با توجه به این تعریف، حادثه تیراندازی اخیر در محل تمرین بیس بال اعضای کنگره یا حادثه تیراندازی در دفتر پستی یو پی اس، تیراندازی جمعی به شمار نمی روند چرا که در هیچکدام از آنان، فرد تیرانداز چهار نفر را به قتل نرساند. تیراندازی هفته پیش اورلاندو که پنج کشته بر جای گذاشت نیز تیراندازی جمعی به قلمداد نمی شود زیرا به گفته پلیس، فرد تیرانداز قربانیان خود را هدف گیری و سپس به سوی آنان تیراندازی کرد.

طبق این تعریف، آمریکا از ابتدای سال 2017 تا 14 ژوئن (11 دی 1395 تا 24 خرداد 1396)، شاهد هشت تیراندازی جمعی بوده که میانگین ماهانه آن 1.3 فقره است.

موسسه غیر انتفاعی 'آرشیو خشونت مسلحانه' تعریف دیگری از تیراندازی جمعی ارائه می دهد و تنها با لحاظ کردن آمار قربانیان این حوادث، تیراندازی جمعی را هر گونه حادثه ای می داند که در آن چهار نفر یا بیشتر (از جمله فرد تیرانداز) کشته یا مجروح شوند.

طبق این تعریف، از ابتدای سال جاری میلادی تا کنون 154 تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است که میانگین هفتگی آن 6.7 فقره می شود.

به نوشته سی ان ان، معیار ما هر چه که باشد، تعداد این تیراندازی ها بیش از حد رایج است و بنا بر تعریف ارائه شده از اداره پژوهش کنگره، از سال 1966 تا 2012 با وجود آنکه آمریکا تنها پنج درصد جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، حدود یک سوم از 292 تیراندازی جمعی جهان در آن کشور رخ داد.

کشورهای فیلیپین، روسیه، یمن و فرانسه با اختلاف فاحشی در رتبه های دوم تا پنجم قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه