English

ترامپ نماینده خود را برای مذاکرات سازش به منطقه می‌فرستد

فرستاده رئیس جمهور آمریکا به زودی برای بررسی مساله از سر گیری مذاکرات سازش در دیدار با نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به منطقه سفر می‌کند.

ترامپ نماینده خود را برای مذاکرات سازش به منطقه می‌فرستد

به گزارش  خبرگزارش موج به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، منابع صهیونیستی و فلسطینی اعلام کردند که دولت آمریکا قصد دارد مواضع نتانیاهو و عباس درباره مسائل اساسی مختلف؛ مانند مرزها، امنیت، آوارگان، قدس و شهرک های صهیونیست نشین را جویا شده و در جریان اختلافات موجود میان طرفین قرار بگیرد و تصمیمی در زمینه نحوه تدوین طرح اصول و مبانی که پایه و اساسی برای از سر گیری مذاکرات سازش باشد، اتخاذ کند.

یک منبع صهیونیستی آگاه که در جریان تماس های صورت گرفته میان آمریکا، اسرائیل و تشکیلات خودگردان قرار داشت، تاکید کرد که آمریکایی ها ایده ها و طرح های اولیه ای برای از سر گیری مذاکرات دارند و کاخ سفید خودش را برای این مساله آماده کرده و رایزن هایی را هم با مسئولان ارشد آمریکایی برای اطلاع از موضع طرفین انجام داده است و مذاکرات عباس و نتانیاهو نیز اقدامی در همین راستا بود.

این مسئول اسرائیلی خاطر نشان کرد که "جیسون گرینبلات" فرستاده ویژه دونالد ترامپ در منطقه خاورمیانه به زودی به این منطقه سفر کرده و با نتانیاهو و عباس یدار خواهد داشت.

وی اعلام کرد که احتمال دارد این سفر هفته آینده یا روز آخر ماه مبارک رمضان مصادف با 24 ژوئن جاری صورت گیرد و گرینبلات تلاش می کند هماهنگی های لازم برای این سفرش را انجام دهد، اما هنوز موعد دقیق سفر وی هنوز مشخص نیست.

هاآرتص همچنین به نقل از یک مسئول فلسطینی اعلام کرد که عباس و مشاوران وی نظر مثبتی به این واقعیت دارند که دولت آمریکا می خواهد در جریان مواضع طرفین در قبال مسائل اساسی؛ و نه مسائل جاری در حال حاضر، قرار بگیرد.

این مسئول فلسطینی خاطر نشان کرد که طرف فلسطینی مذاکرات هفته آینده با گریبنلات را آغاز روند جدید یا به منزله از سرگیری مذاکرات نمی داند، بلکه به آن چشم مرحله ای نگاه می کند که دولت آمریکا هنوز سعی در انتخاب راهی دارد که از طریق آن می تواند زمینه از سرگیری مذاکرات را فراهم سازد.

وی افزود ترامپ در جریان دیدار اخیر با عباس در بیت لحم به وی پیشنهاد داده بود که اسرائیل و تشکیلات خودگردان دو هیات 5 نفره به واشنگتن بفرستند تا زمینه از سر گیری مذاکرات سازش فراهم شود و تشکیلات خودگردان هم نظر مثبتی نسبت به این مساله دارد و تلاش می کند زمان سفر هیات فلسطینی به واشنگتن را پس از ماه مبارک رمضان تعیین کند.

این در حالی است که در گزارش های قبلی آمده بود که دولت آمریکا امکان تدوین سند اصولی به منظور حل مسائل اساسی را بررسی می کند و قرار است مذاکرات درباره راه حل نهایی بر اساس همین سند صورت گیرد، اما هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده است.

گفتنی است که بنیامین نتانیاهو هم دو هفته قبل در جریان نشست محرمانه فراکسیون لیکود اشاره کرده بود که امکان دارد دولت آمریکا سندی اصولی به منظور از سر گیری مذاکرات ارائه دهد و اسرائیل مواضع مهمی در قبال آن دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه