English

پوتین:

نیازی به دمکراسی ناقص آمریکا نداریم

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: آمریکا به کشورهای مختلف درس دمکراسی می دهد، اما به چنین درسی نیاز نداریم و ساختار انتخاباتی این کشور ناقص است.

نیازی به دمکراسی ناقص آمریکا نداریم

به گزارش خبرگزاری موج، پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ان.بی.سی در پاسخ به اینکه بسیاری در آمریکا، روسیه را مملو از فساد مالی می دانند که ناراضیان به زندان می افتند، چه سخنانی می توانید بگویید؟ گفت: کشور ما در مسیر دمکراتیک پیشرفت می کند، این قطعی است و هیچکس نباید در این روند شکی داشته باشد.
پایگاه خبری کاخ کرملین روز دوشنبه به نقل از سخنان پوتین نوشت: آنچه که در روسیه، جریان مبارزات سیاسی داخلی و نیز رویدادهای دیگر می گذرد، نسبت به کشورهای دیگر ابعاد گسترده ای ندارد و در این امر مساله ای غیرعادی نمی بینم.
پوتین در مصاحبه با میگن کلی مجری شبکه ان بی سی همچنین گفت: در روسیه مخالفان دولت اجتماعات برگزار می کنند و مردم حق بیان دیدگاههای خود را دارند، اگر برخی در بیان مواضع قوانین جاری را نقض می کنند، بدیهی است سازمان های امنیتی تلاش خواهند کرد، نظم پایدار بماند.
وی ادامه داد که «خداوند را شکر می کنیم، زیرا ماموران پلیس روسیه تاکنون از باتوم یا گاز اشک آور و سایر ابزار ویژه برای برقراری نظم استفاده نمی کنند، در حالیکه در برخی کشورها از جمله ایالات متحده شاهد کاربرد این وسایل هستیم.»
رئیس جمهوری روسیه گفت: اما آنچه مربوط به مخالفان دولت می شود، باید بگویم چند سال پیش در آمریکا جنبش اعتراضی وال استریت جریان داشت، ولی اکنون کجاست؟
وی افزود: سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا تمامی اعضا و هواداران جنبش را دستگیر و این حرکت را از بین بردند.
پوتین ادامه داد: من که از شما نمی پرسم، وضع دمکراسی در آمریکا چگونه است، به ویژه اینکه قوانین انتخاباتی این کشور تکامل یافته نیست، ولی به خود حق می دهید، این پرسش ها را از ما بپرسید و سئوال پرسیدن ها نیز همیشه جریان دارد و آمریکا دائم تلاش می کند به ما درس اخلاق بدهد و اینکه چگونه باید زندگی کنیم.
وی افزود: آماده ایم با شرکای خود در این باره گفت وگو کنیم و به ارزیابی های انها در شرایطی که با حسن نیت و هدف برقراری تماس ارائه شود توجه کنیم، اما هیچگاه نمی پذیریم این گونه مسائل به عنوان ابزار مبارزه سیاسی بکار گرفته شود و می خواهم همه از این موضوع آگاه شوند و این پیام صریح ما است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه