English

مقام اربیل:

افراشتن پرچم همجنس بازان برخلاف قوانین کردستان عراق است

برافراشته شدن پرچم همجنس بازان در ساختمان کنسولگری آمریکا در اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق، واکنش منفی مردم و شماری از مسئولان این سرزمین را به همراه داشت و روابط عمومی استانداری اربیل آن را غیرقانونی دانست.

افراشتن پرچم همجنس بازان برخلاف قوانین کردستان عراق است

به گزارش خبرگزاری موج، 'حمزه حمید' مدیر روابط عمومی استانداری اربیل روز دوشنبه در این خصوص گفت: تاکنون به طور رسمی هیچ مجوزی به هیچ سازمانی داده نشده است تا پرچم همجنس بازان را در اقلیم کردستان عراق برافرازد و این مجوز هم به کسی داده نخواهد شد. چون قرآن منشاء اساسی قوانین بوده و براین اساس این اقدام ممنوع و کفر تلقی می شود.
وی افزود: ما به مردم اطمینان می دهیم که برافراشتن پرچم همجنس بازان مورد قبول نیست و آن را نخواهیم پذیرفت.
به گفته مدیرکل روابط عمومی استانداری اربیل این اقدامات تلاشی برای برهم زدن روابط اجتماعی و فرهنگی در کردستان عراق است.
'عبدالله ویسی' رئیس اتحادیه علمای دین اسلام در کردستان عراق همزمان به خبرنگار ایرنا گفت: هیئتی برای پیگیری این موضوع تشکیل شده است و تا روشن شدن تصمیم های آن سخنی با رسانه ها نداریم.
'انجاز علی رشید' رئیس شورای استان اربیل نیز در این خصوص تاکید کرد که اطلاعات کاملی در این خصوص ندارند و فعلا سرگرم جمع آوری اطلاعات در این باره هستند.
وی تصریح کرد اگر پرچم همجنس بازان در داخل کنسولگری برافراشته شده باشد، آنها در قالب قوانین خویش این حق را دارند اما اگر خارج از کنسولگری این اتفاق افتاده باشد، قطعا آن را پیگیری می کنند. چرا که مردم کرد، مسلمان بوده و این رفتارها را نمی پذیرند.
کنسولگری آمریکا در اربیل در اولین روز ماه میلادی جاری (ژوئن) اقدام به برافراشتن پرچم همجنس بازان در ساختمان این کنسولگری کرد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه