English

کره شمالی:

پیونگ‌یانگ به برنامه اتمی خود ادامه می‌دهد

کره شمالی ضمن رد تحریم‌های جدید سازمان ملل بعنوان اقداماتی خصمانه تأکید کرد که به برنامه اتمی و موشکی خود ادامه می‌دهد.

پیونگ‌یانگ به برنامه اتمی خود ادامه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری موج، سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی اعلام کرد که «پیونگ‌یانگ» کاملاً جدیدترین تحریم‌های سازمان ملل علیه شهروندان و نهادهای این کشور را بعنوان یک اقدام خصمانه رد می‌کند و به بدون هرگونه تأخیر به توسعه تسلیحات اتمی خود ادامه می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه هفته گذشته تحریم‌های هدفمند علیه کره شمالی را بعد از آزمایش‌های موشکی مداوم این کشور افزایش داد و اولین قطعنامه‌ای را که از زمان به قدرت رسیدن ترامپ مورد توافق واشنگتن و پکن قرار گرفته بود به تصویب درآورد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که این قطعنامه تحریم‌ها «یک حیله‌گری خصمانه است که هدف آن سرکوب ساختار نیروهای اتمی کره شمالی، خلع سلاح این کشور و سرکوب اقتصادی پیونگ‌یانگ می‌باشد».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «هرچه تحریم‌ها و فشارها پیش برود، ما از مسیر اصلی ساخت نیروی اتمی که برای دفاع از حاکمیت کشور و حقوق موجودیت ملی آن را انتخاب کرده‌ایم، خارج نمی‌شویم و به سوی پیروزی نهایی پیش می‌رویم».

کره شمالی تمامی قطعنامه‌های شورای امنیت که به تاریخ 2006 بازمی‌گردد را رد می‌کند و می‌گوید که چنین اقداماتی به طور مستقیم حق حاکمیت این کشور برای دفاع از خود را نقض می‌کند.

دولت ترامپ به چین اعمال فشار آورده است تا کره شمالی را که همسایه پکن است مهار کند و هشدار داده است که اگر پیونگ‌یانگ به توسعه برنامه اتمی و موشکی خود اصرار ورزد، تمامی گزینه‌ها را برای این کشور روی میز قرار خواهد داد.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: «محاسبه کاملاً اشتباهی است است اگر کشورها حتی بخواهند فکر کنند که می‌توانند توسعه نیروی هسته‌ای کره شمالی را حتی برای یک لحظه به تأخیر بیاندازند یا اینکه آن را تحت کنترل درآورند».

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه