English

تقدیر و انتقاد وزیر دفاع آمریکا از چین در اجلاس امنیتی سنگاپور

وزیر دفاع آمریکا در اجلاس امنیتی سنگاپور ضمن انتقاد تند از مواضع پکن در قبال دریای چین جنوبی، گفت که دولت آمریکا در عین حال از اقدامات چین درباره کره شمالی دلگرم شده است.

تقدیر و انتقاد وزیر دفاع آمریکا از چین در اجلاس امنیتی سنگاپور

به گزارش خبرگزاری موج، وزیر دفاع آمریکا در سنگاپور ضمن شرکت در اجلاس سالانه امنیتی شانگریلا دیالوگ (Shangri-La Dialogue) در این نشست سخنرانی کرد.

به گزارش رویترز، «جیمز متیس» در این اجلاس امنیتی درباره برنامه موشکی و اتمی کره شمالی ابراز نگرانی کرد و آن را تهدیدی برای «همه ما» خواند.

رئیس پنتاگون خطاب به حاضران این نشست امنیتی گفت: «ما باید برای حمایت از هدف مشترکمان درباره خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره، با هم همکاری کنیم».

وزیر دفاع آمریکا درباره مواضع و تلاش‌های چین در قبال کره شمالی، ابراز دلگرمی کرد.

او گفت: «دولت ترامپ با تعهد احیا شده چین، برای همکاری با جامعه جهانی در قبال خلع سلاح اتمی (شبه جزیره کره)،‌ دلگرم و تشویق شده است».

متیس افزود: «ما معتقدیم که چین در نهایت این موضوع را تشخیص خواهد داد که کره شمالی یک دین و بدهی استراتژیک (برای چین) است نه دارایی».

ژنرال بازنشسته آمریکایی البته در همین سخنرانی انتقادات تندی درباره تحرکات و اقدامات چین در دریای چین جنوبی مطرح کرد.

متیس مدعی شد که چین، منافع دیگر دیگر کشورها را در دریای چین جنوبی مورد اهانت قرار می‌دهد و همچنین پکن را به «نظامی‌گری، بی‌توجهی به قوانین و حقوق بین‌الملل» متهم کرد.

مقامات چین همواره ضمن رد این اتهام‌ها، اعلام کرده‌اند که اقداماتشان در دریای چین جنوبی مطابق با قوانین بین‌المللی و در راستای اعمال حق حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی چین بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه