English

اعضای جدید شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شدند

مجمع عمومی سازمان ملل کشورهای ساحل عاج، گینه استوایی، کویت، پرو و لهستان را به عنوان اعضای جدید شورای امنیت انتخاب کرده است.

اعضای جدید شورای امنیت سازمان ملل انتخاب شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مجمع عمومی سازمان ملل که متشکل از 1933 کشور جهان است، روز جمعه کشورهای ساحل عاج، گینه اریتره، کویت، پرو و لهستان را به عنوان اعضای جدید شورای امنیت انتخاب کرد. دوره عضویت دو ساله این کشورها در شورای امنیت از ابتدای ژانویه 2018 آغاز خواهد شد.

هلند نیز پس از دستیابی به توافق با ایتالیا برای تقسیم دوره دو ساله عضویت در شورای امنیت، قرار است به مدت یک سال عضو این شورا باشد. کشورهایی که قصد عضویت در شورای امنیت سازمان ملل را دارند باید موفق به کسب بیش از دو سوم آراء کشورهای عضو مجمع عمومی شوند.

ساحل عاج 189 رای کسب کرده، گینه اریتره نیز 185 رای را به دست آورده و کویت نیز بیش از 188 رای را کسب کرده است. پرو و لهستان نیز به ترتیب 186 و 190 رای را به دست آورده اند. هلند نیز 184 رای را داشته است.

شورای امنیت سازمان ملل شامل 10 کشور منتخب است که 5 کشور دارای حق وتو هستند یعنی آمریکا، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین .

شورای امنیت تنها نهاد سازمان ملل است که می تواند تصمیمات الزام آور بگیرد و این قدرت را دارد تا تحریم هایی را علیه کشورهای مختلف اعمال کرده و استفاده از زور و قدرت نظامی را تصویب کند.

برای اینکه از همه مناطق جهان کشورهایی در شورای امنیت عضویت داشته باشند، 5 کرسی به آفریقا و آسیا اختصاص یافته، کشورهای شرق اروپا یک کرسی دارند، 2 کرسی برای کشورهای آمریکای لاتین و حوزه دریای کاراییب است و 2 کرسی نیز برای اروپای غربی و سایر کشورها است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه