English

با توافق گروه‌های لبنانی با قانون جدید انتخابات؛

انتخابات پارلمانی لبنان سال آینده برگزار می‌شود

در پی توافق گروه‌های لبنانی با قانون جدید انتخابات، منابع وزارتی در این کشور اعلام کردند که انتخابات پارلمانی سال آتی میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات پارلمانی لبنان سال آینده برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه خبری العهد، منابع لبنانی اعلام کردند که گروه‌های سیاسی این کشور با قانون جدید انتخابات براساس اصل نسبیت با 15 حوزه توافق کردند.

اعلام توافق با قانون جدید انتخابات در مراسم افطاری که ریاست‌جمهوری لبنان ترتیب داده بود، صورت گرفت. پیش از این مراسم نشستی میان میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور و سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان برگزار شد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیال ترقی‌خواه، نبیه بری و سعد حریری که در این مراسم حضور داشتند، دستیابی به توافق بر سر قانون انتخابات را تأیید کردند. حریری تأکید کرد که حاضران در این مراسم با کادر قانون انتخابات توافق کرده و یک کمیته نیز برای بررسی مسائل نهایی تشکیل شده است.

وی تأکید کرد که توافق بر سر جزئیات مربوط به این قانون قبل از پایان دوره پارلمان محقق خواهد شد.

میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان در این مراسم گفت: دستاورد قانون انتخابات طی روزهای آینده محقق شده و آغازی برای اعتماد دوباره مردم خواهد بود. دولت قوی دولتی است که از اعتماد شهروندانش برخوردار بوده و به وعده‌هایش عمل کند.

میشل عون دستور مربوط به افتتاح دوره فوق العاده پارلمان لبنان از هفتم ژوئن را صادر کرده است.

به گفته خبرنگار المیادین دستور کار این دوره پارلمان شامل پیش‌نویس قانون انتخابات پارلمانی است و قرار است دوره پارلمان طی جلسه آتی برای بیش از شش ماه تمدید شود.

خبرنگار المیادین به نقل از منابع وزارتی اعلام کرد که انتخابات پارلمانی سال آتی میلادی برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه