English

پوتین بر لزوم پایان روس هراسی و تهدیدهای غرب علیه روسیه تاکید کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نشست با رئیسان خبرگزاری های کشورهای مختلف در شهر سن پترزبورگ از آمریکا و غرب خواست به رویکرد روس هراسی و تهدیدهای مسکو پایان دهد.

پوتین بر لزوم پایان روس هراسی و تهدیدهای غرب علیه روسیه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری موج، در این نشست که امروز (پنجشنبه) در حاشیه اجلاس بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ برگزار شد، پوتین ادامه رویکرد کنونی غرب علیه روسیه را برای همه زیان بخش اعلام و ابراز امیدواری کرد که این روند زیاد طول نکشد.
پوتین تاکید کرد: روس ستیزی در برخی از کشورها از هر حد و مرزی فراتر می رود.
وی همچنین ادعای مطرح شده مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را رد کرد و گفت که هیچ اقدامی توسط این کشور صورت نگرفته است.
انتقاد از تداوم استقرار برنامه موشکی آمریکا در شرق اروپا از دیگر موارد مطرح در سخنان رئیس جمهوری روسیه بود و به این موضوع نیز اشاره کرد که پس از برجام دیگر دلیلی برای آن نیست.
آمریکا به بهانه مقابله با تهدیدهای ادعایی ایران، سامانه های های موشکی خود را در کشورهای لهستان و رومانی نزدیک خاک روسیه مستقر کرده است.
به گزارش رسانه ها، پوتین همچنین از استقرار سامانه های موشکی آمریکا در کانادا و کره جنوبی انتقاد و این احتمال را مطرح کرد که اگر کره شمالی از آزمایش های موشکی خود دست بردارد، استقرار سامانه موشکی تاد آمریکا ادامه می یابد.
نشست بین المللی سن پترزبورگ با حضور کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران از امروز تا شنبه آینده به بررسی مسائل مختلف بین المللی، منطقه ای و چالش های جهانی اختصاص دارد.
 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه