English

قانون امنیت سایبری جدید در چین اجرا می‌شود

چین در چارچوب مقابله با تهدیدهای فزاینده اینترنتی و همچنین مبارزه جدی با گروههای افراطی و تروریسم در چنین فضایی، قانون امنیت سایبری جدید را از روز پنجشنبه هفته جاری اجرایی می‌کند.

قانون امنیت سایبری جدید در چین اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، این قانون که اواخر سال گذشته و پس از جلسات متعدد توسط قانونگذاران این کشور در کنگره ملی خلق تصویب شد، برخورد جدی با فعالیت های نادرست در فضای مجازی بویژه استفاده از اینترنت توسط گروههایی با افکار و عقاید افراطی با شدت بیشتری مد نظر قرار گرفته است.
در همین راستا این کشور اعلام کرد که از اولین روز ماه آینده میلادی (پنجشنبه 11 خرداد) این قانون اجرایی خواهد شد که بر اساس ضوابط جدید، جمع آوری و خرید و فروش اطلاعات شخصی افراد در اینترنت و فضای مجازی ممنوع خواهد بود.
تلویزیون چین روز سه شنبه در گزارشی اعلام کرد که مراکز خدمات اینترنتی در این کشور با توجه به قانون جدید دیگر نمی توانند اطلاعات مذکور را جمع آوری کرده و بفروشند.
کاربران اینترنتی بر مبنای قانون جدید امنیت سایبری در چین در صورتی که شاهد افشا و سوءاسفتاده از اطلاعات مربوط به خود باشند، این حق را دارند تا از ارائه دهندگان خدمات اینترنتی بخواهند اطلاعات آنها را حذف کنند.
در قانون جدید امنیت سایبری چین آمده است که از این پس خرید و فروش کالاهای تقلبی نیز در اینترنت کاملا ممنوع است و خاطیان با جرائم اقتصادی روبرو خواهند شد.
در بخش دیگری از قانون امنیت سایبری جدید چین آمده است هیچکس نمی تواند از اینترنت برای کلاهبرداری یا فروش کالاهای ممنوعه استفاده کند.
قانون جدید همچنین افراد و گروه ها را ملزم کرده است تا قبل از انتشار اخبار روی پایگاه های اجتماعی، مجوز لازم را از دولت کسب کنند.
دولت همچنین در این قانون، دارندگان پهپادهای با وزنی بیشتر از 250 گرم را مجبور کرده است نام و مشخصات واقعی خود را مطابق با مقررات امنیت هوایی اعلام کنند.
دولتمردان چین البته پیشتر نیز به منظور افزایش امنیت سایبری، مقررات و قوانینی را وضع کرده بودند اما قانون یاد شده قدرت اجرایی بالاتری دارد.
چین که خود یک قدرت اینترنتی محسوب می شود بارها اعلام کرده از قربانیان حملات سایبری بخصوص از جانب آمریکا است و متحمل بیشترین حملات از سوی نفوذگرهای اینترنتی (هکرها) شده و با بیشترین تهدید امنیتی اینترنتی روبرو ست.
در قانون جدید، تاکید شده با افرادی که با اقدمات نامناسب خود امنیت ملی و منافع کشور را به خطر بیاندازند به شدت برخورد خواهد شد.
قانون امنیت سایبری چین در حالی اواخر سال گذشته از جانب نمایندگان کنگره ملی خلق تصویب شد که پیشتر وزارت آموزش و پروش، وزارت علوم و فناوری اطلاع رسانی و همچنین اداره فضای سایبری چین برای اجرای یک راهبرد ملی امنیت سایبری به توافق رسیده بودند.
در چین نزدیک به 700 میلیون نفر مشترک شبکه جهانی اینترنت هستند و امنیت اطلاع رسانی و امنیت سایبری برای این کشور یکی از مهمترین دغدغه های مرتبط با امنیت ملی است.
این موضوع برای دولتمردان پکن به قدری با اهمیت است که دولت چین از سال 2014 میلادی به این طرف یک هفته را به عنوان هفته امنیت سایبری اختصاص داده و در این ایام مردم و بخش های مختلف را در باره امنیت سایبری آموزش می دهد.
داشتن فضای سالم اینترنتی در این کشور حتی باعث شد «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین اواسط مهر ماه سال گذشته در سخنانی اعلام کند که کشورش به ابداعات و فناوری های مستقل اینترنتی نیاز مبرم دارد و باید صدای رساتری در فضای سایبری داشته باشد.
او حتی تاکید کرد که همه کشورهای دنیا باید از فضای مجازی برای جلوگیری از جرایم سایبری و مقابله با تروریسم استفاده کنند و استانداردهای دوگانه را در ارتباط با شبکه اینترنت و فضای سایبری کنار بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه