English

تمرکز رهبران گروه هفت بر آفریقا و تغییرات آب و هوایی

سرویس بین الملل- رهبران گروه هفت کشور صنعتی جهان امروز (شنبه) در آخرین روز نشست سالانه با سران آفریقایی دیدار می‌کنند. طی اجلاس اخیر، بر سر توافق آب و هوایی اختلاف‌نظرها به قوت خود باقی‌ است اما برای مبارزه با تروریسم وحدت‌نظر وجود دارد.

تمرکز رهبران گروه هفت بر آفریقا و تغییرات آب و هوایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در دیدار با رهبران گروه هفت شامل انگلیس، کانادا،‌ فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن تاکید کرد هنوز درباره اجرای توافق ۲۰۱۵ پاریس برای محدود کردن آلاینده‌های کربنی تصمیمی اتخاذ نکرده است.

ظاهرا رهبران اروپایی از اینکه مجبور شوند بار دیگر درباره این توافق بحث کنند، ناراحت هستند؛ چرا که دو سال پیش آن را مورد بحث و گفت‌وگو قرار داده و توافقی را امضا کردند. علاوه بر این، آنها هنوز درباره مساله تجارت جهانی با ترامپ اختلاف‌نظر دارند؛ چرا که او با شعار "اولویت با آمریکا است" روی کار آمد.

با این وجود، رهبران گروه هفت روی طیفی از مسائل سیاست خارجی شامل سوریه،‌ لیبی و کره‌شمالی اتفاق‌نظر دارند. آنها همچنین متعهد شدند تا تلاش‌های برای مبارزه با افراطگرایی را خصوصا پس از حمله منچستر افزایش دهند و از تامین‌کنندگان سرویس اینترنت و شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی بخواهند تا برای کنترل محتویات افراطگری تلاش بیشتری کنند.

در جریان اجلاس گروه هفت در سیسیل ایتالیا، همچنین روی آفریقا و بحران پناهجویان تمرکز شد. از سال ۲۰۱۴ بیش از نیم میلیون تن وارد ایتالیا شدند و تنها در روز جمعه ۱۴۰۰ تن در دریا نجات داده شده و به ساحل منتقل شدند. رهبران تونس، کنیا، اتیوپی، نیجر و نیجریه در مذاکرات صبح امروز شرکت دارند. کشورهای متول جهان مایل هستند تا ایتالیا به اقتصاد کشورهای آفریقایی کمک کند و جوانان آنها را متقاعد کند که در کشورهایشان بمانند.

با وجود این، یکی از دیپلمات‌ها گفته است که پیشنهادهای ایتالیا درباره مساله پناهجویان و ارتقای امنیت غذایی در همان مذاکرات پیش از اجلاس مسکوت ماند چرا که دولت ترامپ تمایلی به آنها نشان نداد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه