English

هشدار سازمان ملل درباره بحران جدید در غزه

فرستاده سازمان ملل در خاورمیانه در گزارشی به شورای امنیت نسبت به بحران انسانی در غزه به دنبال درگیری میان جنبش‌های فتح و حماس هشدار داد.

هشدار سازمان ملل درباره بحران جدید در غزه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، نیکولای ملادینف، فرستاده سازمان ملل در امور صلح خاورمیانه در این گزارش اعلام کرد ادامه درگیری میان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس اوضاع انسانی در نوار غزه را تشدید می‌کند.

وی گفت: غزه با آگاهی کامل به سمت بحرانی جدید پیش می‌رود و اگر اقدامات فوری برای خاموش کردن این درگیری اتخاذ نشود این بحران عواقب طولانی را برای فلسطینیان وهمچنین اسرائیلی‌ها به دنبال خواهد داشت.

ملادینف در ادامه گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین، حماس و اسرائیل نسبت به ساکنان غزه مسئولند و باید به تعهدات و مسئولیت‌هایشان برای رویارویی با هر بحرانی و غلبه بر بن بست سیاسی پایبند باشند.

وی گفت: تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه آوریل حقوق ۶۰ هزار کارمند در غزه را کاهش داده و نیروگاه برق را که یک سوم از نیازهای برق را تامین می‌کرد به خاطر اختلاف با حماس درباره مالیات سوخت متوقف کرد. خطوط برق میان مصرو غزه نیز به خاطر مشکلات فنی تعطیل شده و تنها خطوط برق اسرائیلی که ۶۰ درصد از احتیاجات برق را تامین می‌کند باقی مانده است.

تشکیلات خودگردان ماه آوریل اعلام کرد که دیگر هزینه‌های برق غزه را به اسرائیل نمی‌پردازد.

ملادینف در ادامه گفت: بیشتر فلسطینی‌ها در غزه تنها چهار ساعت در روز برق دارند و این مدت احتمالا به نصف کاهش یابد. ایستگاه‌های تخلیه آب دریاها نیز تنها  ۱۵ درصد از قدرت خود را استفاده می‌کنند و آب شرب در ساعات محدود و هر دو الی چهار روز به ساکنان غزه می‌رسد.

ملادینف در پایان نسبت به ایجاد بحران زیست محیطی در اراضی اشغالی، مصر و غزه هشدار داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی