English

اردوغان با سران اتحادیه اروپا دیدار کرد/حقوق بشر مهم ترین محور گفت وگوها

تهران- ایرنا- 'رجب طیب اردوغان' روز پنجشنبه در دیدار با سران اتحادیه اروپا درخصوص مسائل مختلفی که مهم ترین آنها مساله حقوق بشر در ترکیه بود به بحث و گفت وگو پرداخت.

اردوغان با سران اتحادیه اروپا دیدار کرد/حقوق بشر مهم ترین محور گفت وگوها

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مقامهای اتحادیه اروپا ابراز نگرانی خود را نسبت به اخراج و زندانی کردن ده ها هزار نفر از طرف دولت اردوغان که شامل سربازان ، نیروهای پلیس ، معلمان و کارمندان دولت می شود را اعلام کردند. همچنین اتحادیه اروپا از برگزاری همه پرسی که موجب افزایش قدرت اردوغان شده است، انتقاد کرد.
ترکیه به نوبه خود اروپا را متهم به دست اندازی برای ملحق شدن این کشور به اتحادیه اروپا کرده است. مذاکرات بین ترکیه و اتحادیه اروپا در این خصوص نیز رو به سردی نهاده و اردوغان اعلام کرده است که آنکارا احتمالا از اتحادیه اروپا دوری کند.
'دونالد تاسک' رئیس شورای اروپا بعد از دیدار با اردوغان در توئیتی نوشت: ما به همکاری نیازمندیم. من مساله حقوق بشر را در کانون مذاکرات با اردوغان قرار دادم.
به گفته سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا، 'یانکر' ، 'تاسک' و 'اردوغان' به مدت 40 دقیقه با یکدیگر به گفت وگو پرداختند. قبل از این دیدار سه نفره نیز، 'یانکر' و 'اردوغان' دیداری 30 دقیقه ای با یکدیگر داشتند.
مقامات اتحادیه اروپا اظهار کردند که این سه شخص در مورد نحوه انجام توافق سال 2016 که درخصوص ممانعت از مهاجرت افراد از محدوده این کشور به اروپا و در قبال آن کمک های این اتحادیه به پناهندگان و اعطای روادید دائمی به شهروندان ترکیه، بحث و تبادل نظر کردند.
پیش از این آنکارا، اتحادیه اروپا را به عدم انجام توافق به خاطر ضعف این اتحادیه در انجام تعهداتش، تهدید کرده بود. اتحادیه اروپا می گوید: ترکیه باید در ابتدا قوانین امنیتی خود را تغییر دهد.
مقامات اتحادیه اروپا پس از این دیدار اعلام کردند که به نظر نمی رسد خطر تهدید کننده وجود داشته باشد و تاکنون انجام شده است و ما نشانه از تغییر در آن ندیده ایم.
به گفته منابع ترکیه، رئیس جمهوری این کشور همچنین با رئیس جمهوری جدید فرانسه نیز در بروکسل دیدار داشت. این دو در خصوص افزایش روابط تجاری تا سقف 20 میلیون یورو و افزایش روابط دیپلماتیک بین اتحادیه اروپا و ترکیه به توافق رسیدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی