English

محمود رضا امینی در گفت و گو با موج:

عربستان در حال تجهیز و تحریک برای جنگ افروزی و عملیات تروریستی است

سرویس بین الملل- کارشناس مسائل راهبردی همزمان با سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض گفت: عربستان در حال تجهیز و تحریک برای جنگ افروزی و عملیات تروریستی است.

عربستان در حال تجهیز و تحریک برای جنگ افروزی و عملیات تروریستی است

دکتر محمود رضا امینی که در گفت و گو با سرویس بین الملل خبرگزاری موج شرکت کرده بود، با اعلام این مطلب افزود: آن چیزی که بازار تسلیحاتی برای فروش سلاح آمریکایی در منطقه باشد با سناریوهای مختلف مورد استقبال دونالد ترامپ خواهد بود و شاید این رئیس جمهور کاسبکار آمریکا تمام همت و تلاش خود را برای بهره برداری بیشتر از این گاو شیرده بکار می گیرد.

وی افزود: این گاو شیرده یعنی عربستان می تواند اقتصاد به هم  ریخته آمریکا را سر و سامان دهد و مهم نیست در چه قالب و ساختاری و با استراتژی و تاکتیکی این بهره برداری صورت بگیرد. از این رو باید باور کرد که ترامپ به دنبال نقد کردن چک های خود است. او از باراک اوباما به دلیل حجاب میشل اوباما انتقاد کرد اما به همراه همسر مانکن و بی حجابش وارد عربستان می شود و حتی از جایگاه های مقدس نیز دیدن می کند.
این استاد دانشگاه در بخش دیگری بیان کرد: ترامپ از اوباما به دلیل حمایتش از عربستان انتقاد کرد و کلینتون را به خاطر اینکه هزینه های مبارزات انتخاباتی اش را تامین کرده بود به باد انتقاد گرفت ولی اینک خود او درصدد دستیابی به دلارهای نفتی شاهزاگان سعودی است و در ذهن خود اینگونه می پروراند که این دلارهای نفتی اقتصاد به هم ریخته آمریکا را سر و سامان خواهد داد.

وی اضافه کرد: لذا از رقص شمشیر تا استراتژی های هجومی و دفاعی در منطقه و هر اقدام نظامی و سیاسی را باید متصور شد، به عبارتی باید ارزیابی کرد که تمام توافق های آمریکا با عربستان در ابعاد سیاسی، امنیتی و فرهنگی با اهداف خاص صورت می گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه