English

نشست فوق العاده حزب عدالت و توسعه برای انتخاب اردوغان

سرویس بین الملل- رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه قرار است روز یکشنبه بار دیگر به ریاست حزب حاکم عدالت و توسعه برگزیده شود.

نشست فوق العاده حزب عدالت و توسعه برای انتخاب اردوغان

به گزارش خبرگزاری موج، این اقدام به منزله اجرایی شدن یکی از تغییرات کلیدی پیش بینی شده در قانون اساسی جدید این کشور است که در همه پرسی 16 آوریل تصویب شد.

اردوغان بعد از آنکه اوت 2014 به عنوان رئیس جمهور ترکیه انتخاب شد در چارچوب قانون اساسی  ارتباط خود  با این حزب اسلام گرا - محافظه کار را به صورت رسمی قطع کرد.

وی در همین حال اوایل ماه مه توانست در چارچوب اصلاح قانون اساسی به عضویت دوباره این حزب در آید که سال 2001 آن را تاسیس کرد.

 اردوغان در مراسمی که به مناسبت بازگشت او برگزار شد در حالی که هیجان زده و اشک در چشمانش جمع شده بود گفت: « من بار دیگر به حزب، خانه و عشق خودم پیوستم ».  

رجب طیب اردوغان ریاست دوباره حزب عدالت و توسعه را به عهده می گیرد تا به رقابت داخلی در این حزب پایان دهد و زمینه را برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری آماده کند که قرار است سوم نوامبر 2019 برگزار شود.

خبرگزاری دولتی آناتولی گزارش داد در کنگره فوق العاده که روز یکشنبه در آنکارا برگزار می شود 1470 عضو برگزیده حزب عدالت و توسعه رئیس جدید این حزب را انتخاب می کنند. اردوغان تنها نامزد ریاست این حزب است و درباره پیروزی خود اطمینان دارد.

طبق گزارش این خبرگزاری، پیش بینی می شود حدود 60 هزار نفر در کنگره عدالت و توسعه شرکت کنند به همین منظور 1500 اتوبوس آنها را از مناطق مختلف ترکیه به آنکارا منتقل می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی