English

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس ستاد انتخابات: روحانی در انتخابات پیشتاز است

سرویس بین الملل- خبرگزاری فرانسه در بازتاب نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری ایران، به نقل از «علی اصغر احمدی» رئیس ستاد انتخابات کشور گزارش داد: «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران با توجه به شمارش بیش از نیمی از آراء در روز شنبه در انتخابات پیشتاز است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس ستاد انتخابات: روحانی در انتخابات پیشتاز است

به گزارش خبرگزاری موج، فرانس پرس افزود: احمدی در تلویزیون دولتی ایران گزارش داد، از میان 25.9 میلیون آرای شمارش شده، روحانی 14.6 میلیون از آرا و «ابراهیم رئیسی» رقیب تندروی وی 10.1 میلیون از آرا را کسب کرده است.

فرانس پرس درادامه گزارش خود آورده است: مشارکت گسترده مردم در انتخابات روز جمعه که طبق برآوردها بیش از 40 میلیون نفر از 56 میلیون رای دهنده واجد شرایط در آن شرکت کردند، باعث شد رای گیری برای اخذ رای از مردمی که در صف های طولانی ایستاده بودند، تمدید شود. 

روحانی، میانه روی 68 ساله که نقش پیشتازی را در توافق هسته ای سال 2015 با قدرت های جهان داشت، انتخابات را انتخاب بین آزادی های بیشتر مدنی و «افراط گرایی» عنوان کرده است اما با رقابت شدیدی از سوی «ابراهیم رئیسی» 56 ساله که خود را مدافع مستضعفان توصیف کرده و خواستار خط مشی سختگیرانه تر علیه غرب است، مواجه بوده است.

به گزارش ایرنا، مردم ایران روز جمعه با حضور در پای صندوق های رای در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شهر و روستا و اولین دوره انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شرکت کردند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در سال 92 موفق به کسب 18 میلیون و 613 هزار و 629 رأی شد و به عنوان یازدهمین رئیس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

در آن دوره از انتخابات 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر پای صندوق های رای رفتند که مشارکتی 72.7 درصدی را شاهد بودیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه