English

عادل الجبیر:

ایران باید سیاست خود را تغییر دهد

وزیر خارجه عربستان سعودی در آستانه سفر دونالد ترامپ به ریاض اعلام کرد که روابط استراتژیکی و تاریخی بین عربستان و آمریکا وجود دارد.

 ایران باید سیاست خود را تغییر دهد

به گزارش خبرگزاری موج، «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی امروز(پنجشنبه) طی سخنانی قبل از سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض اعلام کرد که یک رابطه استراتژیک و تاریخی بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: عربستان و آمریکا درباره مبارزه با تروریسم و نابودی داعش و مسایل منطقه بویژه سوریه و یمن بحث و تبادل نظر کردند.

الجبیر گفت که با نشست سران آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس رابطه بین واشنگتن و کشورهای عضو شورای همکاری تقویت خواهد شد.

وی افزود: کنفرانس عربی اسلامی آمریکایی، تاریخی است که در نوع خود بی نظیر خواهد بود و صفحه جدیدی در روابط واشنگتن و کشورهای عربی و اسلامی باز خواهد شد.

وزیر خارجه عربستان با تاکید بر اینکه سفر محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی به واشنگتن خیلی موفقیت آمیز بوده است، افزود: این سفر زمینه سفر ترامپ به ریاض را فراهم کرد.

وی تصریح کرد: دونالد ترامپ در سفر به ریاض درباره ضرورت پایبندی ایران به توافق هسته ای رایزنی خواهد کرد.

الجبیر گفت: اگر ایران می خواهد روابط عادی با کشورهای منطقه داشته باشد، باید سیاست های خود را تغییر دهد. دولت ترامپ خطرناک بودن سیاست ایران را می داند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه