English

کره جنوبی خواستار برقراری ارتباط با کره شمالی شد

سرویس بین الملل- کره جنوبی اعلام کرد که قصد دارد با راه اندازی دوباره خط تلفنی ارتباط مستقیم با کره شمالی، بار دیگر برقراری ارتباطات دوجانبه با همسایه شمالی را برقرار سازد.

کره جنوبی خواستار برقراری ارتباط با کره شمالی شد

به گزارش خبرگزاری موج، این مسیر ارتباطی برای گفت و گوهای دو کره سال گذشته میلادی پس از آزمایش های اتمی و موشکی بالستیک کره شمالی متوقف شده بود.

وزارت وحدت کره جنوبی روز چهارشنبه با انتشار مطلبی در تارنمای خود خاطر نشان کرد که فعال شدن این خط مستقیم تلفنی امری مهم است.

فوریه سال گذشته زمانی که مجتمع مرزی «کائه سونگ» به عنوان نماد همکاریهای اقتصادی دو کشور را کره جنوبی تعطیل کرد، پیونگ یانگ هم ارتباط تلفنی مستقیم دو کشور را قطع و دستور داد همه موسسات کره ای این مجتمع را ترک کنند.

خبرگزاری یونهاپ از کره می نویسد که این خط تلفنی از سال 1971 میلادی در منطقه «پانمونجوم» واقع در نوار مرز دو کشور برقرار بوده است.

کره جنوبی بر این باور است که پس از قطع شدن این مسیر ارتباطی مستقیم دو کشور، روابط بسیار وخیم تر شده است.

اظهار نظر در باره راه اندازی این خط تلفنی نشان می دهد که «مون جائه این» رئیس جمهور جدید کره جنوبی به دنبال روش های نرمش پذیرتری در قبال کره شمالی است.

او امروز نماینده و فرستاده خود را برای گفت و گو در باره روابط با کره و مساله هسته ای شبه جزیره کره راهی آمریکا کرد و فردا پنجشنبه فرستاده اش وارد چین می شود.

«لی دوک هونگ» سخنگوی وزارت وحدت کره جنوبی امروز گفت که مسیر ارتباط تلفنی میان دو کره باید برقرار باشد چرا که انجام آن برای روابط دوجانبه مهم و مفید است.

وی تاکید کرد که در این باره بحث هایی مطرح شده و اکنون کره جنوبی در حال بررسی راه های باز کردن این مسیر است.

سازمان ملل متحد نیز همگام با غرب آزمایش موشکی کره شمالی را محکوم کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی