English

خبرگزاری افغانستان:

هند، افغانستان و ایران نسبت به حملات تروریستی از خاک پاکستان نگرانند

سرویس بین الملل- خبرگزاری رسمی افغانستان با انتشار گزارشی نوشت که همسایگان پاکستان از حملات تروریستی که از داخل خاک این کشور صورت می گیرد نگرانند.

هند، افغانستان و ایران نسبت به حملات تروریستی از خاک پاکستان نگرانند

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آوا، افغانستان، هند و ایران فعالیت فرامرزی گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان را تهدید جدی برای امنیت منطقه می پندارند. 

در ادامه این گزارش آمده است: این هفته ایران به پاکستان هشدار داد که جلو تروریست هایی را که از مرز عبور کرده و در قلمرو ایران حملاتی را انجام می‌دهند، بگیرد

ایران حدود ۱۰۰۰ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان دارد. 

بنابر این گزارش، نگرانی از فعالیت فرامرزی گروهای تروریستی تنها به ایران محدود نمی شود. افغانستان و هند، دو همسایۀ دیگر پاکستان نیز از دیرباز دولت اسلام آباد را به پرورش، حمایت و فراهم آوری لانۀ امن به گروه های تروریستی متهم می‌کنند. 

بر اساس گزارش ها، آخرین درگیری بین نیروهای مرزی افغانستان و پاکستان روز جمعۀ گذشته ۱۳ کشته و بیش از ۸۰ زخمی برجاگذاشت. درگیری پس از آن به وقوع پیوست که کارمندان پاکستانی می خواستند در دو روستای مرزی نفوس شماری کنند. 

اختلافات و مسائل مربوط به کشمیر روابط پاکستان را با هند نیز کشیده ساخته و چندین بار این دو همسایۀ رقیب را به مرز جنگ تمام عیار کشانده است. 

دهلی نو نیز گروه‌های تروریستی مستقر در پاکستان را حامی شورشگری در کشمیر زیر ادارۀ هند  می‌داند. 

تحلیلگران به این باور اند که ناکامی اسلام آباد در مهار کردن حملات فرامرزی گروهای تندرو مستقر در پاکستان، سبب تیرگی در  روابط سیاسی و اقتصادی پاکستان با همسایگانش خواهد شد. 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی