English

دیدار پوتین و ترامپ در هاله ای از ابهام

سرویس بین الملل- روسای جمهور آمریکا و روسیه دیروز دوشنبه در حالی طی یک تماس تلفنی به گفت وگو پرداختند که روز قبل از این تماس آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان و میزبان نشست 20 به مسکو رفته بود.

دیدار پوتین و ترامپ در هاله ای از ابهام

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، تماس تلفنی دیروز روسای جمهور روسیه و آمریکا د رحالی برگزار شد که آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان یکشنبه گذشته طی سفری به مسکو با ولادیمیر پوتین دیدار و در باره نشست سران گروه 20 به میزبانی برلین با وی به گفت وگو پرداخت.

هر چند این احتمال وجود دارد که مرکل در نشست با پوتین زمینه دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه را فراهم کرده باشد ولی کاخ سفید در بیانیه ای که به بهانه  تماس تلفنی ترامپ با پوتین منتشر کرده اشاره ای به دیدار احتمالی دو رئیس جمهور نداشته است.

کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای گفتگوی تلفنی روز سه‌شنبه دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین درباره سوریه را سازنده و خیلی خوب توصیف کرد.

دربیانیه کاخ سفید آمده که دونالد ترامپ و ولادمیر پوتین در گفت و گوی تلفنی شامگاه سه‌شنبه توافق کردند که بحران سوریه بیش از حد طولانی شده و همه طرف‎های درگیر باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا خشونت و درگیری در این کشور به پایان برسد.

کاخ سفید ضمن مثبت ارزیابی‌کردن گفتگوی روسای جمهور آمریکا و روسیه افزود: در بخشی از این گفتگو دو طرف بر ایجاد مناطق امن و آرام برای دست‌یابی به صلح پایدار در این کشور تأکید کردند.

بنا به بیانیه کاخ کرملین پوتین و ترامپ همچنین توافق کرده‌اند که در حاشیه نشست ماه جولای کشورهای «گروه بیست» در آلمان دیدار و گفتگو کنند، اما بیانیه کاخ سفید با اعلام تمایل دو طرف برای دیدار شخصی اشاره‌ای به احتمال دیدار ترامپ و پوتین در حاشیه «نشست گروه ۲۰» نداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه