English

احتمال سقوط شهرستان «گیزاب» توسط طالبان در مرکز افغانستان

مقامات محلی ولایت ارزگان هشدار دادند که در صورت بی‌توجهی دولت افغانستان و خودداری از اعزام نیرو، شهرستان «گیزاب» در این ولایت توسط طالبان سقوط خواهد کرد.

احتمال سقوط شهرستان «گیزاب» توسط طالبان در مرکز افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از «رادیوآزادی»، «خوشحال‌خان بارکزی» فرماندار شهرستان گیزاب اعلام کرد که مرکز این شهرستان از 8 ماه گذشته تاکنون تحت محاصره طالبان قرار دارد.

وی افزود: اداره ولایتی با وجود همه این مشکلات هیچ توجهی به این شهرستان ندارد و نیروهای امنیتی افغان نیز در مقایسه با طالبان، تسلیحات کمتری دارند.

فرماندار شهرستان گیزاب هشدار داد نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان توان ادامه مقابله با حملات طالبان را ندارند.

بارکزی گفت: «نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان هیچ خودروی زرهی و یا غیرزرهی در اختیار ندارند و در رساندن برخی تدارکات به پاسگاه‌های امنیتی نیز مشکل دارند».

وی هشدار داد مهمات نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان رو به اتمام است.

فرماندار شهرستان گیزاب با انتقاد از عملکرد اداره ولایتی گفت چندین بار در این مورد با مقامات ولایتی تماس گرفته است، اما هیچ اقدامی تا کنون انجام نداده‌اند.

پیش از این نیز مقامات امنیتی سایر شهرستان‌های ارزگان نیز از عدم پشتیبانی فرماندهی مرکزی پلیس در این ولایت انتقاد کرده بودند.

فرمانده پلیس شهرستان «دهراوود» هفته گذشته گفته بود که فرماندهی مرکزی پلیس ارزگان هیچ اقدامی به منظور پشتیبانی انجام نمی‌دهد.

از سوی دیگر، «دوست‌محمد نایاب» سخنگوی والی ارزگان اعلام کرد که دولت مرکزی در این ولایت عملیات نظامی را روی دست گرفته تا مسیرهای مواصلاتی به شهرستان‌ها در این ولایت را تصفیه کند.

وی افزود با باز شدن مسیرهای مواصلاتی شهرستان‌ها با «ترین‌کوت» مرکز این ولایت مشکلات تدارکاتی نیروهای امنیتی افغان نیز حل خواهد شد.

گفته می‌شود بیشترین اراضی ولایت ارزگان در حال حاضر در تسلط طالبان قرار دارند و شهر ترینکوت و سایر مراکز شهرستان‌ها از 8 ماه گذشته در محاصره طالبان قرار دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی