English

چین خواستار محدودیت بیشتر مقررات سازمان تجارت جهانی شد

چین خواستار آن شده است که مقررات سازمان تجارت جهانی (W.T.O) در باره ضد یارانه و ضد دامپینگ سخت تر و محدودتر شود.

چین خواستار محدودیت بیشتر مقررات سازمان تجارت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری موج، چین می گوید که این مقررات اگر تسهیل کننده باشد به کشورها امکان می دهد علیه دیگران چنین تدابیری در نظر بگیرند.
چین خود را یکی از قربانیان بزرگ تدابیر ضد دامپینگ و ضد یارانه کشورهای غربی می داند که بر این باور هستند، اجناس و اقلام چین پایین تر از قیمت بازار عرضه می شود و علت آن یارانه های دولت پکن به صنایع و تولیدکنندگان است.
چین حالا تاکید کرده است که اگر مقررات سخت تر شود و آزادی زیادی به اجرا کنندگان آن ندهد، آنها نمی توانند دیگران را با این مقررات تحت فشار قرار دهند.
دولت چین تصریح کرده است که استفاده از مقررات ضد دامپینگ می تواند مسیرهای تجاری سالم را میان طرفین منحرف سازد.
چین شکایت نامه ای را در همین ارتباط به سازمان تجارت جهانی تسلیم کرده و خواستار محدودیت و بعضا توقف استفاده از این ابزار علیه دیگران شده است.
این کشور خاطرنشان کرده است که نباید اجازه داد استفاده افراطی از این مقررات به یک شیوه عملی دائمی علیه شرکت ها تبدیل شود زیرا این کار تعرفه برای شرکت ها را بسیار بالا می برد و این درست نیست.
روزنامه «مورنینگ پست» از هنگ کنگ پیشتر در گزارشی اعلام کرده بود که بعید است ۱۶۴ عضو این سازمان حمایت زیادی از این درخواست انجام دهند بخصوص آنکه آمریکا بزرگترین مخالف این شکایت چین بوده و بارها از این مقررات علیه پکن استفاده کرده است.
یک بار در سال ۲۰۱۴ میلادی بود که آمریکا به سازمان تجارت جهانی اعلام کرد، چین دستکم ۳۰ برنامه اعلام نشده حمایتی فقط از صنعت شیلات دارد.
این کشور گزارش بلند بالای ۵۰۰ صفحه ای به سازمان ارایه کرده است که بر اساس آن چین باید برنامه های حمایتی خود را به صورت شفاف در اختیار سازمان تجارت جهانی قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه