English

مخالفت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با ایران و روسیه برای تحقیق درباره حادثه خان شیخون

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی پیشنهاد ایران و روسیه برای تحقیق درباره حادثه شیمیایی در سوریه را رد کرد.

مخالفت سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی با ایران و روسیه برای تحقیق درباره حادثه خان شیخون

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی(OPCW) مستقر در لاهه، با پیشنهاد ایران و روسیه برای تحقیق درباره حادثه شیمیایی در منطقه خان شیخون در استان ادلب سوریه مخالفت و اعلام کرد که این دو کشور قصد تضعیف کمیته حقیقت یاب را دارند.

هیات انگلیسی در این سازمان روز پنج‌شنبه در صفحه خود در توئیتر نوشت: شورای اجرایی سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی تصمیم ایران و روسیه را رد کرده است.

ایران و روسیه پیش از این از سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی خواسته بودند تا یک تیم جدید برای بررسی این حادثه شیمیایی که در چهار آوریل به وقوع پیوست، تشکیل دهد و مشخص کند که آیا تسلیحات شیمیایی در این حمله مورد استفاده قرار گرفته و این‌که چگونه این تسلیحات به سایت مورد نظر در خان شیخون منتقل شده است.

در این حادثه یک سایت در منطقه خان شیخون در نزدیکی استان ادلب که گفته می‌شود انبار تسلیحات شیمیایی بوده است، هدف حمله قرار گرفت که در نتیجه آن، 87 تن جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنها کودک بودند.

ایران و روسیه همچنین از این سازمان خواستند تا درباره حمله ارتش آمریکا به پایگاه هوایی الشعیرات  در سوریه که واشنگتن می‌گوید حمله به خان شیخون از این پایگاه صورت گرفته بود، تحقیق کند.

به گزارش رویترز، نتیجه بررسی‌های اولیه کمیته حقیقت یاب درباره حادثه خان شیخون نشان می‌دهد که در این حمله از گاز سارین یا ماده‌ای شبیه به آن استفاده شده بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه