English

اعتراض احزاب سیاسی آلمان با فر وش تسلیحات به ائتلاف ناقص عربی

سرویس بین الملل - در حالیکه عربستان در راس ائتلاف ناقص عربی هزاران کودک و زن یمنی را به خاک و خون می کشاند، کشورهای عربی از جمله آمریکا، انگلیس و آلمان به فروش تسلیحات به ائتلاف ادامه می دهند.

اعتراض  احزاب سیاسی آلمان با فر وش تسلیحات به ائتلاف ناقص عربی

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج، رسانه‌های آلمانی با استناد به یک سند وزارت اقتصاد این کشور که به مجلس ارائه شده است، گزارش دادند دولت برلین با فروش روکش‌های زرهی برای خودروهای نظامی به ارزش 134 میلیون دلار و فروش بیش از 203 هزار چاشنی خمپاره‌های 40 میلی‌متری به امارات متحده عربی موافقت کرده است.

فروش این محموله نشان می‌دهد سیاست آلمان برای فروش تسلیحات به کشورهایی که به یمن تجاوز کرده‌اند همچنان ادامه دارد.

این اقدام دولت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با واکنش شدید احزاب مخالف روبرو شد.

یکی از سخنگویان حزب سبز آلمان گفت: «دولت بار دیگر اجازه ارسال تجهیزات نظامی را برای یکی از کشورهای درگیرِ جنگ در [خاورمیانه] صادر کرده است.»

وی ادامه داد: «[دولت ائتلافی آلمان] به جای متوقف کردن تمامی قراردادهای تسلیحاتی با کشورهایی که در جنگ خونین یمن مشارکت دارند، دستورالعمل‌های صادرات تسلیحات را دوباره نادیده گرفته است.»

در همین حال، یورگن گراسلین، سخنگوی پویش مخالفت با فروش تسلیحات، در مصاحبه با خبرگزاری دویچه‌وله گفت روشی که بریجیت زیپریس، وزیر اقتصاد آلمان، «برای ادامه بی‌وقفه تجارت با دولت‌های ناقض حقوق بشر وجنگ‌افروز» که در این مورد امارات است «وحشتناک» می‌باشد.

فروش این محموله در حالی به تأیید دولت آلمان رسید که یک سازمان امدادرسان بین‌المللی موسوم به «کِر» با ارائه گزارشی اعلام کرد حدود هفت میلیون یمنی با سوءتغذیه روبرو هستند.

عربستان از ششم فروردین 1394 در حمایت از عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و همچنین در تلاش به‌منظور تضعیف جنبش مردمی انصارالله، این کشور عربی را هدف حملات هوایی قرار داده است.

این تجاوز نظامی تاکنون بیش از 12 هزار کشته و بالغ بر 40 هزار مجروح برجای گذاشته و به آوارگی میلیون‌ها یمنی منجر شده است.

در این حمله‌ها خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های یمن از جمله بیمارستان‌ها، جاده‌ها و مدارس وارد شده است و میلیون‌ها یمنی نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه