English

اذعان پنتاگون به حضور نیروهای آمریکایی در یمن

وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" با اذعان به حضور شمار محدودی از نیروهای آمریکایی در یمن، مدعی شد که این نیروها برای جنگ علیه القاعده در شبه جزیره عربی مستقر هستند.

اذعان پنتاگون به حضور نیروهای آمریکایی در یمن

به گزارش خبرگزاری موج، جف دیویس سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در عین حال به تعداد این نیروها اشاره ای نکرد و گفت: با توجه به نگرانی های امنیتی عملیاتی در خاک یمن، ما به نوع، میزان و محل فعالیت های هرگونه نیرویی نخواهیم پرداخت که ممکن است در خاک یمن عمل کند.

وی مدعی شد: ما از 28 ماه فوریه گذشته، بیش از 70 عملیات دقیق علیه گروه القاعده در شبه جزیره عربی انجام داده و بنیان ها و مراکز رزمی و تجهیزات آنها را هدف قرار داده ایم و به این حملات از جمله حملات هوایی علیه عناصر تروریستی شناخته شده ادامه خواهیم داد.

به نوشته روزنامه سعودی الشرق الاوسط، دیویس درباره حل مشکل یمن گفت: هیچ طرفی راه حل نظامی صرفی ندارد که بتواند به درگیری پایان دهد. راه حل دائمی تنها از طریق مذاکرات صلح فراگیری است که نوعی امتیازدهی از سوی همه طرف ها را برای تامین منافع ملت یمن الزامی کند و هدف ما روی همکاری با شرکای بین المللی از جمله فرستاده سازمان ملل در امور یمن برای استقرار صلح و شکوفایی در این کشور است.

ادعای این مسؤول آمریکایی درخصوص مبارزه با القاعده درحالی است که حملات تجاوزکارانه ائتلاف سعودی علیه مردم یمن، همچنان با پشتیبانی غرب و به ویژه آمریکا ادامه دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه