English

اردوغان: لایحه بازگشت حکم اعدام را ارایه می کنم

سرویس بین الملل - رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که در صورت پیروزی رای « آری» در همه پرسی لایحه بازگشت حکم اعدام را ارایه خواهم کرد.

اردوغان: لایحه بازگشت حکم اعدام را ارایه می کنم

به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رسانه های ترکیه، رجب طیب اردوغان گفت: اگر در همه پرسی 16 آوریل رای 'آری' پیروز شود، بلافاصله لایحه اعدام را به مجلس ارائه می کنیم و رهبران احزاب و مقامات ترکیه نیز موافق این امر هستند و اگر در مجلس رای نیاورد، بازگشت حکم اعدام را به همه پرسی مردمی خواهیم گذاشت.

سخنرانی انتخاباتی مقامات ترکیه از جمله اردوغان رئیس جمهوری این کشور در خصوص جلب رای آری برای همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی تا روز شنبه هفته آینده ادامه دارد و در این سخنرانی ها، به طور مکرر موضوع بازگشت حکم اعدام مطرح شده است.

روند اخذ آرای همه پرسی اصلاح 18 ماده قانون اساسی ترکیه برای گذر از نظام پارلمانی به نظام ریاستی ترک های مقیم خارج از این کشور روز گذشته پایان یافت و در داخل خاک ترکیه نیز در تاریخ 16 آوریل سال جاری میلادی (27 فروردین ماه) برگزار می شود.

شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرد که برای شرکت در همه پرسی تغییرات قانون اساسی، 55 میلیون و 319 هزار نفر در ترکیه به پای صندوق های رای می روند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی