English

هافینگتون پست: القاعده و عربستان در یک جبهه‌ در یمن می‌جنگند

روزنامه هافینگتون پست آمریکا در مقاله‌ای پیرامون حمله آمریکا و عربستان به یمن نوشت: ننگ‌آور است، عربستانی‌ها توانستند مانع از پوشش جنایت‌های ضد انسانی‌شان در یمن شوند و آمریکا نیز حامی آنها است.

هافینگتون پست: القاعده و عربستان در یک جبهه‌ در یمن می‌جنگند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از شبکه المسیره، روزنامه هافینگتون پست گزارش داد، در حالی که کاخ سفید هفته جاری تصمیم خواهد گرفت که آیا حمله طرح ریزی شده ائتلاف تحت امر آمریکا به بندر الحدیده در یمن را تایید خواهد کرد یا خیر، ده‌ها تن از اعضای مجلس نمایندگان از حزب جمهوری خواه و دموکرات، نامه‌ای خطاب به کاخ سفید را امضا کرده‌اند که این نامه‌ از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا می‌خواهد تا موافقت کنگره را قبل از احتمال تشدید "فاجعه بار" حملات آمریکا در یمن کسب کند.

این روزنامه با طرح این سوال که چرا باید دولت ترامپ به دغدغه اعضای کنگره در مورد مداخله نظامی آمریکا به یمن اهمیت دهد نوشت: جواب این است که مسئولان این دولت علاوه بر رهبران جمهوری خواه کنگره، در مورد ادامه این تشدید حملات دچار دودستگی هستند.

هافینگتون پست با اعلام اینکه حمله به یمن متکی به اصول قانونی نیست، تاکید کرد که القاعده نیز به صورت چشم‌گیری در کنار عربستانی‌ها در یمن می‌جنگد و این در حالی است که حوثی‌ها در جبهه مقابل القاعده قرار دارند.

این روزنامه نوشت: نمی‌توان به آسانی و به صورت علنی از حمایت آمریکا از عربستان در این جنگ دفاع کرد؛ پشتیبانی‌ای که از طریق انتقال سلاح و و مجهز کردن به سوخت‌ها و کمک لجستیکی و اطلاعاتی صورت می‌گیرد و اگر کاخ سفید مجبور شود که از این حمله دفاع کند، مردم عادی یمن دچار قحطی و گرسنگی می‌شوند و علیه آمریکا مواضع تندروی اتخاذ خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه