English

شائول موفاز از نقشه رژیم صهیونیستی برای بازداشت و تبعید عرفات پرده برداشت

در زمانی که اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری افزایش یافته و نیروهای این رژیم برای بستن مناطق فلسطینی‌ها طی روزهای آتی در جریان مراسم عید فصح یهودیان آماده می‌شوند، وزیر جنگ اسبق این رژیم فاش کرد که وی و آریل شارون برای تبعید یاسر عرفات قبل از مرگش نقشه کشیده بودند.

شائول موفاز از نقشه رژیم صهیونیستی برای بازداشت و تبعید عرفات پرده برداشت

به گزارش خبرگزاری موج، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، شاؤول موفاز، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون این رژیم گفت: عملیاتی که در آن زمان در سال 2002 به عملیات "السور الواقی" نامگذاری شده بود شامل طرحی بود که با آریل شارون، نخست‌وزیر وقت اسرائیل برای یورش به محل زندگی یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین و تبعید وی به مکانی دور طرح‌ریزی شده بود.

وی افزود: سازمان اطلاعات اسرائیل اطلاعات کافی درباره یاسر عرفات داشت تا حدی که می‌توانست به مخفی‌گاه وی یورش برده و او را درحالی که خوابیده بود بازداشت و با تعداد اندکی از نزدیکانش از جمله پزشکش به مکانی بسیار دور از مرزهای اسرائیل تبعید کند. اما این نقشه به دلیل بیماری عرفات و مرگش اجرایی نشد.

از سوی دیگر مسئولان رژیم صهیونیستی روز جمعه اعلام کردند که در عید فصح که یهودیان آن را عید آزادی می‌نامند، کرانه باختری برای بیش از یک هفته از نهم تا 17 آوریل جاری بسته خواهد شد.

نیروهای رژیم صهیونیستی با هدف مقدمه‌چینی برای این عید، به برخی شهرها و روستاهای کرانه باختری با هدف ممانعت از عملیات‌های مسلحانه فلسطینی‌ها یورش برده و تعدادی از فلسطینیان را بازداشت کرده‌اند.

نیروهای رژیم صهیونیستی روز جمعه به شهرک سلواد در شمال شرق رام الله یورش برده و هفت فلسطینی را بازداشت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه