English

طومار مردم کره جنوبی علیه استقرار سامانه "تاد" آمریکا

مردم کره‌جنوبی و فعالان گروه مدنی با امضای طوماری علیه استقرار سامانه دفاع موشکی تاد آمریکا در کره جنوبی، آن را غیرقانونی دانستند.

طومار مردم کره جنوبی علیه استقرار سامانه "تاد" آمریکا

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری شینهوا، سکنه شهرهای "سئونگجو" و "گیمچئون" در جنوب شرق کره جنوبی و فعالان گروه‌های مدنی در مقابل دادگاه قانون اساسی در سئول تجمع کرده و مراتب اعتراض خود را بابت استقرار این سامانه دفاع موشکی ابراز کردند.

مردم در این طومار اعلام کردند که استقرار این سامانه دفاع موشکی نقض کننده بسیاری از بندهای قانون اساسی است.

سئول و واشنگتن در ژوئیه سال گذشته میلادی اعلام کردند که یک سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی و برای مقابله با آزمایشات موشکی کره شمالی در پایان سال مستقر می‌شود.

 در این طومار همچنین آمده است که تصمیم گیری برای استقرار این سامانه دفاع موشکی در کره جنوبی سخت است و هنوز هیچ تاییدی برای این کار از سوی کابینه گرفته نشده است.

"ها جو-هی"، وکیل در جامعه وکلا برای دموکراسی گفت: تصمیم برای استقرار این سامانه دفاع موشکی در یک مسیر مناسب نبوده است. هیچ اقدامی برای مشورت با سکنه برای این کار صورت نگرفته است. چنین تصمیم مهمی می‌تواند بر آینده مردم در منطقه و همچنین سراسر کشور تاثیر بگذارد. ما از دادگاه قانون اساسی کشور می‌خواهیم تا به صحبت‌های مردم و درخواستشان رسیدگی کند و به مردم اجازه دهد تا درباره آنچه که استقرار این سامانه بر آنها اثر می‌گذارد، بدانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه