English

چاووش‌اوغلو: مداخله نظامی آمریکا بجا بود

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به حمله موشکی آمریکا علیه سوریه گفت: ما مداخله نظامی آمریکا علیه سوریه را بجا و در زمان مناسب می‌دانیم.

چاووش‌اوغلو: مداخله نظامی آمریکا بجا بود

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد: اکنون ایجاد مناطق امن در سوریه بیش از هر زمان دیگری لازم و ضروری است.

وی افزود: باید حکومت اسد درباره اقدامات خود در داخل این کشور مورد بازخواست قرار می‌گرفت. اما در گذشته در این باره اقدامات لازم انجام نگرفت. بیایید همبستگی ملی سوریه را ایجاد کنیم. باید با هماهنگی و همکاری گامهای آتی را در مساله سوریه مشخص کنیم.

او افزود: با وزرای خارجه فرانسه و آلمان تماس تلفنی داشته و با وزیر خارجه انگلیس نیز گفت و گو خواهم کرد. هم چنین به دنبال گفت‌وگو با همتایان آمریکایی و روسی خود هستیم. احتمال افزایش روند مهاجرت پناهجویان وجود دارد.

چاووش‌اوغلو اضافه کرد: در حال حاضر رایزنی‌های لازم میان وزارت خارجه ترکیه و سفیر آمریکا در آنکارا وجود دارد. هم چنین در داخل ائتلاف بین‌المللی علیه داعش اطلاعات مورد نیاز به اشتراک گذاشته می‌شود. در حال حاضر درباره اشتراک اطلاعات درمورد سوریه هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.   

وی ادامه داد: باید یک روند انتقالی سیاسی بدون حضور اسد ایجاد شود. تلاش‌های دیپلماتیک خود را افزایش خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه