English

هزاران نفر قرار است علیه زوما در آفریقای جنوبی تظاهرات کنند

هزاران نفر قرار است در شهرهای اصلی و بزرگ آفریقای جنوبی علیه رئیس جمهوری این کشور امروز (جمعه) اعتراض کنند و خواستار کناره گیری وی پس از تغییر در کابینه شوند.

هزاران نفر قرار است علیه زوما در آفریقای جنوبی تظاهرات کنند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری رویترز، برکناری "پراوین گوردهان"، وزیر اقتصاد آفریقای جنوبی توسط جاکوب زوما، رئیس جمهوری این کشور باعث خشم متحدان و همچنین اپوزیسیون شده و باعث تضعیف اختیارات زوما و ایجاد اختلاف در حزب حاکم "‌کنگره ملی" می‌شود.

این اقدام از سوی زوما باعث شده تا یکی از گروه‌های جامعه مدنی موسوم به "نجات آفریقای جنوبی" اعلام کند که حق دارد علیه این اقدام از سوی دولت دست به اعتراض بزند و قرار است امروز راهپیمایی‌های اعتراضی علیه دولت زوما در بسیاری از شهرهای اصلی و بزرگ آفریقای جنوبی برگزار شود؛ هدف از برگزاری این اعتراضات گسترده برکناری زوما است.

تظاهراتی گسترده قرار است در کیپ‌تاون و راهپیمایی اعتراضی دیگری نیز قرار است در دوربان برگزار شود.

حزب حاکم کنگره ملی آفریقای جنوبی همچنین از معترضان خواسته تا راهپیمایی‌های آرامی را برگزار کنند چون گزارش‌هایی به دستشان رسیده که حاکی از این است مردم می‌خواهند به نام حزب دست به سلاح ببرند.

معاون رئیس جمهوری و دبیرکل حزب حاکم هر کدام به نوعی اقدام زوما را در برکناری وزیر اقتصاد به انتقاد گرفتند که این اقدام از سوی حزب حاکم بی سابقه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه