English

ادعای تکراری نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادعاهایی بی‌اساس حمایت روسیه و ایران از رئیس‌جمهور سوریه را نگران کننده خواند و مدعی شد: ایران بزرگترین کشور حامی تروریسم است.

ادعای تکراری نماینده آمریکا در سازمان ملل علیه ایران

به گزارش خبرگزاری موج، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل بار دیگر به طرح ادعاهای خصمانه خود علیه ایران پرداخت و مدعی شد: من به طور شفاف اعلام کرده‌ام که ایران قطعا بزرگترین کشور حامی تروریسم است. آنها در هرجا که نفوذ پیدا می‌کنند ما شاهد مشکلات و مسائلی هستیم. این موضوعی است که باید با آن مقابله کنیم.

بنا به گزارش شبکه فاکس نیوز، هیلی در ادامه ادعاهای خود گفت: معتقدم چنان‌که شورای امنیت جلساتی درباره این موضوع برگزار کند و وارد این مسائل شود ما با ایران به روش‌ها و در مکان‌های مختلف مقابله خواهیم کرد، اما هدف، از بین بردن این نفوذ است زیرا ما این نفوذ را مفید و سازنده نمی‌بینیم و آن را برای جهان مضر می‌دانیم. تا زمانی که شاهد این موضوع باشیم اقداماتی را برای تغییر دادن این رفتار انجام خواهیم داد. ما تلاش خواهیم کرد که دیگران را در این راه در کنار خود بیاوریم تا به طور جمعی با ایران مقابله کنیم.

وی با تکرار ادعای بی‌اساس حمایت ایران از تروریسم گفت: ما کنفرانس‌های خبری خواهیم داشت که تنها بر روی موضوع اسرائیل و فلسطینی‌ها متمرکز نخواهد بود. ما درباره حمایت ایرانی‌ها از دولت سوریه، حزب الله لبنان، حماس و دیگر مسائل صحبت خواهیم کرد و به آنها خواهیم پرداخت زیرا معتقدیم که در اغلب موارد به این مسائل توجه نشده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل همچنین با طرح این ادعا که مردم سوریه بیش از این خواهان بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیستند، گفت: ما همچنان اقدامات اسد را به شدت محکوم می‌کنیم و به‌طور مستقیم آنچه انجام می‌دهد را زیر نظر داریم. به علاوه، اقدامات روس‌ها و ایرانی‌ها در حمایت از اسد برای ما نگران کننده است زیرا زمانی که وی این اعمال را انجام می دهد نباید مورد تمجید قرار گیرد. باید به وی هشدار داده شود و این موضوعی است که معتقدیم بسیار مهم است.

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال همکاری آمریکا با سوریه برای مقابله با داعش، بشار اسد را به جنایات جنگی متهم کرد و افزود: هدف ما این است که هر آنچه لازم است برای شکست داعش انجام دهیم. معلوم نیست که هدف ما مذاکره با اسد برای انجام آن (شکست داعش) باشد. معتقدم آنچه که ما بر روی آن تکیه می‌کنیم مذاکرات در ژنو است. در حال حاضر اسد گزینه نخست ما برای مذاکره نیست ما به مذاکرات ژنو توجه داریم و می خواهیم بخشی از آن باشیم.

این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که واقعیت نشان می‌دهد سیاست‌های مداخله‌جویانه و جنگ‌طلبانه آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌اش در منطقه خاورمیانه عامل اصلی ظهور و گسترش تروریسم در منطقه به‌ویژه در سال‌های اخیر بوده است اما این کشورها تلاش می‌کنند تا با مقصر جلوه دادن ایران توجه جامعه بین‌الملل را از این واقعیت منحرف کنند تا به اهداف خود دست یابند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه