English

حمایت نخست وزیر سابق فرانسه از ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری

مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری آتی از امانوئل ماکرون نامزد مستقل و میانه رو حمایت کند.

حمایت نخست وزیر سابق فرانسه از ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مانوئل والس نخست وزیر سابق فرانسه امروز چهارشنبه در سخنانی تاکید کرد که به جای رای دادن به نامزد حزب سوسیالیست در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، ترجیح می دهد به امانوئل ماکرون نامزد میانه رو و مستقل ریاست جمهوری رای بدهد.

والس که خودش سوسیالیست است، تصریح کرد: انتخابات آزاد است و من هر کاری را انجام خواهم داد تا مطمئن شوم مارین لوپن رهبر جبهه ملی فرانسه نتواند به دور دوم انتخابات راه یابد.

تازه ترین نظرسنجی انجام شده نشان می دهد که ماکرون و لوپن به دور دوم انتخابات راه خواهند یافت ولی ماکرون می تواند به راحتی بر لوپن غلبه کند.

نظرسنجی موسسه ایپسوس حاکی است که ماکرون و لوپن در دور نخست انتخابات 6 تا 7 درصد نسبت به فرانسوا فیون نامزد حزب محافظه کار فرانسه، پیشتاز هستند و شانس فیون برای راهیابی به دور دوم انتخابات بسیار کمرنگ شده است.

رسوایی مالی و شغلی پنه لوپه همسر فیون و 2 فرزندش موجب شده است تا میزان محبوبیت وی نزد رای دهندگان فرانسوی به شدت کاهش یابد. رسانه های خبری فرانسه از پرونده رسوایی همسر فیون به عنوان "پنه لوپه گیت" یاد کرده اند.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز 23 آوریل (سوم اردیبهشت) و دور دوم این انتخابات روز هفتم مه (17 اردیبهشت) برگزار خواهد شد و نزدیک به 47 میلیون فرانسوی در این انتخابات حق رای خواهند داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه