English

روزنامه پاکستانی مدعی شد

درخواست پاکستان از طالبان برای کاهش خشونت و پیوستن به روند صلح افغانستان

یک منبع به روزنامه پاکستانی گفته که مقامات این کشور در دیدار با سران طالبان اعلام کرده‌اند که این گروه در سال جدید خشونت را کاهش دهد و به روند صلح افغانستان بپیوندد.

درخواست پاکستان از طالبان برای کاهش خشونت و پیوستن به روند صلح افغانستان

به گزارش خبرگزاری موج، روزنامه «اکسپرس تریبون» اظهار داشت که پاکستان اخیرا پس از ارتباط با سران طالبان از آنها خواسته تا با کاهش خشونت به روند صلح افغانستان بپیوندند.

این درخواست پاکستان در حالی مطرح می‌شود که طالبان برای تهاجم بهاری آماده می‌شوند.

«ملا آغاجان معتصم» وزیر دارایی سابق طالبان و از اعضای سابق دفتر سیاسی این گروه در قطر گفته است که جنگ امسال شدیدتر خواهد شده زیرا طالبان جایگاه خود را در بسیاری از مناطق در زمستان گذشته تقویت کرده است.

از سوی دیگر، روسیه نیز با درگیر کردن بازیکنان منطقه از جمله پاکستان در تلاش ایجاد طرحی برای صلح در منطقه و بهبود روند سیاسی در افغانستان است.

«ضمیر کابلوف»، نماینده پوتین در افغانستان نیز میزبانی این نشست را به عهده دارد که انتظار می رود چهار کشور آسیای مرکزی برای اولین باردر آن حضور داشته باشند.

به ادعای اکسپرس تریبون، مقامات ارشد طالبان در حال رایزنی برای چگونگی پاسخ به درخواست پاکستان از آنها مبنی بر کاهش خشونت هستند. اگرچه منابع پاکستان اصرار دارند با وجود مهاجمان خارجی و رفتار کابل در قبال طالبان این می‌تواند تله‌ای از طرف آنها باشد بنابراین نمی‌توانند عملیات خود را متوقف کنند.

منابع طالبان نیز تصدیق کردند که تا 26 مارس هیچ دعوت نامه‌ای برای حضور در مذاکرات دریافت نکرده‌اند. این در حالی است که یکی از رهبران طالبان قبلا اظهار کرده در صورت دعوت رسمی جواب طالبان مثبت خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه