English

مقام آمریکایی خبر داد

دولت ترامپ تحریم‌های گسترده‌ای را علیه کره شمالی بررسی می‌کند

یک مقام ارشد آمریکایی از تصمیم دولت ترامپ برای بررسی تحریم های گسترده علیه کره شمالی با هدف قطع رابطه این کشور با سیستم مالی جهانی خبر داده است.

دولت ترامپ تحریم‌های گسترده‌ای را علیه کره شمالی بررسی می‌کند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از رویترز، در حالی که کره شمالی همچنان به برنامه های موشکی و اتمی خود ادامه می دهد، یک مقام ارشد آمریکایی تاکید کرد: دولت ترامپ اعمال یک سری از تحریم های گسترده با هدف قطع ارتباط پیونگ با سیستم مالی بین المللی را مد نظر قرار می دهد.

این تحریم ها بخشی از رویکرد چند جانبه علیه کره شمالی است تا فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بر این کشور افزایش یابد. این تحریم ها به خصوص بانک های چینی و شرکت هایی را هدف قرار خواهد داد که بیشترین همکاری تجاری را با کره شمالی دارند.

این مقام ارشد آمریکایی افزود: آمریکا همچنین قصد دارد همکاری های نظامی و دفاعی خود با کره جنوبی و ژاپن را تقویت کند.

رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیر خود به کشورهای آسیایی تاکید کرده است که گزینه نظامی علیه کره شمالی روی میز است.

این مقام آمریکایی اظهار داشت: توصیه های سیاستی در حال تدوین توسط اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی کاخ سفید است و احتمالا طی هفته های آینده به ترامپ عرضه خواهد شد، احتمالا پیش از دیدار ترامپ با ژی جین پینگ رئیس جمهور چین که قرار است اوایل آوریل برگزار شود. کره شمالی احتمالا یکی از مهمترین موضوعات این نشست خواهد بود.

ترامپ روز شنبه با مک مستر دیدار کرد تا درباره کره شمالی با ئی رایزنی کند. یک منبع دولت آمریکا نیز گفته است که مقام های آمریکایی از جمله تیلرسون به چین نسبت به تحریم های بیشتر هشدار داده است که این تحریم ها می تواند بانک ها و سایر شرکت هایی را که با کره شمالی همکاری می کنند، هدف قرار دهد.

دولت ترامپ پیش از این چین را به عدم همکاری کافی برای افزایش فشار بر کره شمالی متهم کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی