English

هویت مهاجم پاریس اعلام شد

رسانه‌های فرانسوی روز شنبه هویت فردی را که امروز پس از تیراندازی به یک پلیس، قصد حمله به فرودگاه «اورلی» پاریس را داشت، اعلام کردند.

هویت مهاجم پاریس اعلام شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری موج، رسانه‌های فرانسوی روز شنبه اعلام کردند «زیاد بن بلقاسم» فردی بوده است که امروز ابتدا یک پلیس را در پاریس زخمی کرد و بعد در تلاش برای انجام عملیات مسلحانه در فرودگاه «اورلی» پاریس به ضرب گلوله پلیس کشته شد.

این فرد ۳۹ ساله متولد پاریس بوده و به گفته مقامات امنیتی از مدت‌ها قبل در فهرست افراد تحت نظر قرار داشته است.

او که تونسی‌الاصل بوده، سابقه‌ای مملو از بزهکاری داشته و چندین بار به دلیل سرقت مسلحانه و فروش مواد مخدر به زندان افتاده است.

پلیس فرانسه اعلام کرده که این فرد ممنوع الخروج بوده و تحت تعقیب قرار داشته است.

منابع امینتی در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز»، وی را فردی توصیف کرده‌اند که تحت تأثیر تفکرات افراط‌گرایانه قرار داشته است.

بلقاسم در یکی از محلات حومه پاریس زندگی می‌کرده و همین چند ماه قبل از زندان آزاد شده است. شبکه «یورو ۱» گزارش کرده که این فرد جمعا ۱۵ سال را به دلیل ارتکاب جرایم مختلف در زندان سپری کرده است.

پدر این فرد به رسانه‌ها گفته است که ارتباط او با تروریسم را بعید می‌داند، چراکه وی فردی «معتاد و از لحاظ روانی ناپایدار» بوده است.

در دو سال گذشته فرانسه بارها شاهد حملات مسلحانه‌ای بوده که اغلب عاملان آن‌ها هرچند اسامی اسلامی داشته‌اند، اما عمدتا خلافکار و معتاد بوده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی