English

هشدار مخبر سازمان ملل درباره نیت میانمار برای اخراج تمام مسلمانان

مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار با بیان اینکه ممکن است نایپیداو به دنبال اخراج کل اقلیت مسلمان روهینجا از این کشور آسیای جنوب‌شرقی باشد، خواستار انجام تحقیقات جدی درباره سوءرفتار علیه جامعه مسلمانان میانمار شد.

هشدار مخبر سازمان ملل درباره نیت میانمار برای اخراج تمام مسلمانان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، یانگهی لی، مخبر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر میانمار تاکید کرد که هدف نهایی آزار و اذیت و خشونت‌های وحشتناک علیه روهینجایی‌ها احتمالا "پاکسازی کامل" آنهاست.

لی در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: شواهد حاکی از آن است که دولت میانمار احتمالا برای اخراج کل اقلیت مسلمان روهینجا از این کشور تلاش می‌کند. از شورای حقوق بشر می‌خواهم تا کمیسیون تحقیقات تشکیل دهد تا هم سرکوب‌ها و هم روند خشونت‌ها در سال 2012 و 2014 بررسی شود. تحقیقات دولت میانمار تاکنون ناکافی بوده است.

ارتش میانمار از اکتبر گذشته به بهانه پیگرد "شبه‌نظامیانی که به چندین پست مرزی حمله کردند"، عملیات‌های نظامی در ایالت راخین واقع در شمال میانمار به راه انداخته است. طبق گزارش سازمان ملل متحد، در جریان این عملیات‌ها زنان مورد تجاوز گروهی سربازان قرار گرفته و کودکان روهینجایی سلاخی شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه